Vraag

Accomodatie geeft aan dicht te zijn

• 20 juni 2020
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

Aangezien ik binnen 2 weken met vakantie zou gaan en nog steeds geen duidelijkheid heb gehad van TUI, ben ik zelf op onderzoek gegaan.

Transavia vliegt vanaf 2 juli weer op La Palma, dus dat gaat net. Vanaf 21 juni gaat Spanje naar code ‘geel’ dus is ook goed. De volledige reissom is betaald, dus dat is voor TUI goed. Van de week heb ik ook op de website van appartement La Caleta gekeken en daar geven ze aan dat er pas vanaf 1 augustus weer geboekt kan worden. Hierop heb ik een email gestuurd en geven ze aan dat ze pas vanaf 1 augustus weer de deuren openen voor toeristen.

Wanneer krijg ik nu van TUI definitief de bevestiging dat mijn vakantie geannuleerd gaat worden? Dan kan ik eventueel andere plannen gaan maken.

3 reacties

Reputatie 4
Badge

Beste @Likor,

Bedankt voor je bericht op onze Community. Vervelend dat er onduidelijkheid is over je reis. 

Ik zou je willen adviseren om contact op te nemen met ons Customer Services Center via het nummer 088 - 088 58 85, zij kunnen je mogelijk meer informatie geven dan ik hier op de Community. Zij staan van 9:00-23:00 uur voor je klaar. Vanwege drukte kunnen de wachttijden wel iets langer zijn dan je normaal van ons gewend bent. Wanneer blijkt dat de locatie echt gesloten is, kunnen zij je ook direct helpen met het omboeken van je reis naar een andere datum/bestemming. 

Fijne en zonnige week toegewenst! 

Groet, Daisy                                                                                                                                    

Vorige week heb ik al een paar keer gebeld, maar na 1 uur wachten had ik wel iets anders te doen. Gisteren heb ik 1 uur en 20 minuten gewacht en uiteindelijk iemand kunnen spreken.

Mij werd verteld dat TUI alle eilanden/gebieden apart naloopt om te kijken hoe het me de accommodaties staat. Helaas was La Palma nog niet gecontroleerd en dus wisten ze nog niet wat de status was. Aangezien ik zelf met de accommodatie had gecommuniceerd en ze daarbij aangaven in de maand juli niet meer open te zijn, kon ik er eigenlijk wel vanuit gaan dat de reis geannuleerd zal worden. Dat de accommodatie deze beslissing al per 1 juni had genomen wisten ze niets van. Dat ik vorige week al de gehele reissom moest betalen was geen probleem, want dat kreeg ik terug in de vorm van een voucher. Van te voren had ik nog gekeken of La Caleta nog te boeken was en dat kon gewoon. Dit heb ik ook aangegeven. Een paar uur later is het niet meer te boeken voor de maand juli.

Ligt het nu aan mij, of komt het TUI heel goed uit dat reizigers de reissom moeten betalen terwijl al bekend is dat de reis niet doorgaat? Ik voel me nu toch een beetje een leenbank om TUI overeind te houden, want ze hebben nu meer dan een jaar gratis geld kunnen lenen van mij. Ik heb nog steeds geen bericht gehad over de annulering, dus heb ik de voucher ook nog niet en na het jaar zal het waarschijnlijk ook niet dezelfde dag worden uitgekeerd. Kortom: voor een eventuele vakantie volgend jaar heb ik mijn geld waarschijnlijk nog niet ontvangen. Goeie reclame TUI!

Reputatie 5
Badge +1

Beste Likor,

Wat jammer dat je vakantie waarschijnlijk niet door kan gaan. Ik snap dat je daar teleurgesteld over bent.

TUI heeft zeker niet het beleid om klanten als leenbank te gebruiken. We verkeren op dit moment in een lastige situatie waarbij per boeking gekeken moet worden of de vakantie door kan gaan of niet. Ons streven is daarbij om zoveel mogelijk klanten voor zover mogelijk van hun vakantie te laten genieten. Wij hebben overeenkomsten met duizenden hotels op honderden bestemmingen. Je kunt begrijpen dat dit soms een behoorlijke puzzel is. Om deze reden kan het soms wat langer duren voordat je uitsluitsel hebt over je vakantie.

Uiteraard heb je zelf de mogelijkheid om nu al je vakantie om te boeken naar een andere periode, bestemming of reisgezelschap. Door gebruik te maken van onze versoepelde omruilgarantie kun je je vakantie verzetten naar een later moment in 2020 of 2021.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reageer