TUI Nederland stopt met Florida, TUI België begint er juist mee.

• 21 december 2019
  • 15 reacties
  • 908 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Mijn oog viel op dit artikel:

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/tui-fly-stopt-met-florida-vliegt-vaker-naar-curacao

Hierin valt te lezen dat TUI Nederland met ingang van het zomerseizoen niet meer naar Florida vliegt. Tegelijkertijd begint TUI België juist met vluchten op de zelfde bestemmingen, maar dan vanaf Brussel.

TUI kiest er voor Florida aan te bieden via Delta Airlines, maar in de commentaren valt te lezen dat dit niet bij iedereen in de smaak valt. Men boekt juist bij TUI om met TUI te kunnen vliegen. Waarom biedt TUI Nederland niet gewoon de vlucht van TUI België vanaf Brussel als alternatief aan?

Dit is juist een van de routes waarop TUI Nederland en België kunnen samenwerken, die samen aangeboden kan worden. Of de vlucht dan vanaf Schiphol, Brussel of voor mijn part vanaf Eindhoven (in trek bij zowel Nederlanders als Belgen) aangeboden wordt is om het even. Nu lijkt het alsof beide TUI-onderdelen totaal niet met elkaar communiceren en ieder hun eigen plan trekken.

Ik heb dit topic geopend als discussie-topic. Eens kijken hoe er binnen de TUI-community hierover gedacht wordt.

15 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Beste @PatrickZ,

Het klopt inderdaad dat TUI Nederland per half mei stopt met het aanbieden van de TUI fly vlucht naar Florida. En uiteraard wordt er goed gekeken naar alternatieven voordat deze keuze wordt gemaakt. Er liggen meer redenen ten grondslag aan het aanpassen van de TUI vlucht. Één daarvan is dat TUI graag meer flexibiliteit zou willen bieden in de reisduren naar Orlando. Door de dagelijkse vlucht van Delta aan te bieden kunnen we dit realiseren.

Brussel is een mooie vertrekhaven. Voor klanten woonachtig in Zuid Nederland zou dit een goed alternatief zijn, maar dat geldt niet voor al onze klanten. Een vertrek kunnen aanbieden vanaf Amsterdam heeft daarbij onze voorkeur.  

TUI fly België vliegt in de zomer op Miami, maar Orlando is voor TUI Nederland een heel belangrijke bestemming. Dit kunnen we helaas niet bedienen met de vlucht van TUI fly België.

Uiteraard kun je als Nederlandse klant gewoon de vlucht naar Miami bij TUI België boeken en daarmee de keuze maken om toch via Brussel te vliegen.

Groet,
Laura

Ik ‘was’ van plan om rond Juni een vlucht te boeken naar Miami via TUI.

Moet ik dat nu via de Delta website doen?

Jullie zeggen dat jullie een samenwerkeing hebben, hoe zit dat dan?

Daarnaast liggen de prijzen op de Delta website veel hoger dan bij TUI?!

Krijg ik dan nog steeds een vlucht rond de 400 euro?

Ik hoor graag van jullie

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @JSmith ,

Wanneer je via TUI een Delta vlucht naar Miami wil boeken, is dit mogelijk via een TUI reisbureau. Helaas is het via de TUI website niet mogelijk om een ‘seat-only’ van Delta te boeken. 

Groet,

Laura

Kan ik dan wel de zelfde prijzen verwachten als ik die van TUI verwacht of wordt dat duurder?

En hoe zit het met de bagagekosten?

En vanaf wanneer kan ik die seat only van Delta boeken bij het TUI reisbureau?

Bedankt voor snelle reactie trouwens :-)

Reputatie 4
Badge +3

You're welcome!

De seat-only's zijn nu al boekbaar :)

De prijzen zijn afhankelijk van vraag, aanbod en moment van boeken. Daar kan ik weinig over zeggen. Er is 23kg bagage inclusief bij Delta en de service aan boord is uitgebreider.

Hoi @Laura 

Ik heb een vlucht geboekt van 23 april heen naar Sanford en terug vanaf Sanford naar Amsterdam op 21 mei, de luxe stoelen. Ik begrijp dat ik heen dan wel vlieg met TUI en terug met Delta? Gaat de terugvlucht ook vanaf Sanford?  ik heb namelijk ook een auto gehuurd en daar zal ik dan de lokatie(s) moeten laten veranderen. Wanneer krijg ik de alternatieven aangeboden of nadere informatie?

Badge

Delta vliegt niet vanaf Sanford maar vanaf Orlando int. 

Delta vliegt niet vanaf Sanford maar vanaf Orlando int. 

Hoi @amerva 

Dank voor je reactie.

Dat is mij bekend, vandaar dat ik graag antwoord wil op mijn vragen aangezien ik daar verplchtingen ben aangegaan voor dat TUI meende de vluchten te moeten staken. Dus ik neem aan dat het ook international wordt maar moet t wel ff zeker weten voor dat ik zaken muteren laat die later wéér omgezet moeten worden (ook tijdstip enz is van belang namelijk).

Reputatie 4
Badge +3

Hi @Berryber,

Onze collega's van Customer Support zullen in de komende weken contact met je opnemen. Zij zullen dan samen met jou kijken welke opties qua vluchtdagen/luchthavens mogelijk zijn en dit voor je omboeken. Vervolgens kan de auto en eventuele andere extra's omgeboekt worden. 

Groet,
Laura

Hallo wij willen eind mei naar orlando dit zal dan gaan met delta , nu schijnt tui alleen economy stoelen te hebben bij delta klopt dit , en welke stoelen zijn dit want delta heeft verschillende economy stoelen , bv economy in main cabine en economy basic en zijn er ook nog andere stoelen te boeken , en hoelang kan je van te voren stoelen reserveren , dit soort vragen kan je nergens terugvinden , ik ben nu al zo,n 15 keer met tui naar orlando gevlogen en nooit geen probleem en wist alles maar nu is het een groot doolhof en onduidelijk , hopenlijk kan je mij meer vertellen ,

Alvast bedankt 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @F plooi,

TUI biedt de Economy Class stoelen inclusief 1 stuk bagage aan. De verschillen in Economy waar jij over schrijft, is het verschil in tariefsoort binnen Economy Class. Je kan 3 weken van te voren een stoelreservering maken, hier kan je kiezen waar je wilt zitten (bv. main cabin). Het kan zijn dat wanneer je een Economy Class stoel in de main cabin reserveert, dat hier dan hogere kosten aan vast zitten dan bv. op een andere rij of gedeelte in het vliegtuig. 

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Groet,
Laura

Jemig wat baal ik hier van, wij boeken 3 keer per jaar en helaas gaat nu de prijs velen malen omhoog, ik kan geen fatsoenlijke vlucht naar Orlando of Tampa vinden.

wat balen zeg....

Ook wij voelen ons in de steek gelaten. Gingen al jaren tot 3x per jaar via tui naar Sanford.

Nu met delta klm zit je voor het bedrag van luxury bij Tui met een reisduur van 2-3 uur langer de haren te eten van de passagier voor je in delta economy met trombose in je benen. Daarnaast is Orlando international een dramatisch onoverzichtelijk vliegveld waar je uren kwijt bent voordat je naar car rental kan.

Delta is geen alternatief voor de tui Dreamliner.😡

Reputatie 5
Badge +1

Hoi Rbr,

Wat fijn om te lezen dat vliegen met TUI je zo goed is bevallen! 

Wij vinden het ook jammer dat we deze vluchten niet meer zelf kunnen aanbieden, omdat we weten dat we een aantal klanten hiermee teleurstellen. We zijn dan ook niet over één nacht ijs gegaan met deze beslissing. Maar uiteindelijk zorgt de samenwerking met Delta ervoor dat we onze klanten een veel flexibeler aanbod kunnen doen voor deze bestemming.

Na je reis krijg je van ons een e-mail met enquete. Ik wil je vragen hierin zeker je ervaringen (goed of slecht) te delen. De resultaten hieruit gebruiken we namelijk om onze dienstverlening beter te maken en in de overleggen met onze partners. 

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reageer