Vraag

Kan ik de vlucht annuleren of omboeken in verband met het coronavirus?

• 14 maart 2020
  • 12 reacties
  • 472 Bekeken

Wij hebben een reis gepland naar Madeira van 26 tot en met 31 maart 2020. 

26 maart vliegen wij met Condor vanuit Dusseldorf. Vanavond lees ik op de website van Condor dat gasten Madeira (Funchal)niet meer binnenkomen. (ivm Corona virus)

31 maart staat ingepland dat wij van Funchal weer terugvliegen naar Dusseldorf met TUIfly. Kan ik nu een conclusie trekken dat ook de vlucht met TUIfly gecanceld gaat worden

kan TUIfly ons wat meer vertellen over deze eventuele annulatie/omboeking?

welke kosten/restitutie zijn hieraan verbonden?

12 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Beste Jonathan,

Allereerst welkom bij de TUI Community. 

Voor antwoorden op de meeste vragen over het Corona virus kun je terecht bij onze speciale pagina over het virus.

Ik lees in je vraag dat je vanaf Duitsland vertrekt met TUI fly. In dat geval begint je vluchtnummer met X3. Aangezien het hier gaat om een TUI Deutschland vlucht worden de regels van de Duitse overheid aangehouden door de Duitse tak van TUI. 

Ik wil je vragen contact met TUI Deutschland op te nemen of, als je het bij een reisbureau hebt geboekt, met je reisadviseur. 

- Corona FAQ (Condor)

- Corona FAQ (TUI Deutschland) 

Met vriendelijke groet,

Michael

Dankjewel voor je reactie.

Inderdaad vlieg ik vanuit Duitsland maar wel met reservering X****ipv  X3. Bij wie moet ik dan zijn om info op te vragen? Nog steeds bij TUI Deutschland?

Reputatie 3
Badge +2

Dankjewel voor je reactie.

Inderdaad vlieg ik vanuit Duitsland maar wel met reservering ------ ipv  X3. Bij wie moet ik dan zijn om info op te vragen? Nog steeds bij TUI Deutschland?

Beste Jonathan,

X3 als vluchtnummer is TUI fly Deutschland, bijvoorbeeld vlucht X31234 van bestemming X naar Z.

Heb je bij een reisbureau geboekt? Het beste kan je contact opnemen met het telefoonnummer wat in jouw oorspronkelijke boekingsbevestiging staat (afhankelijk van de openingstijden). Mocht je beide tickets afzonderlijk hebben geboekt, en rechtstreeks bij de airline, dan is het verstandig met beide airlines contact op te nemen. 

Graag wil ik je vragen persoonlijke details, zoals een boekingsnummer, te verwijderen uit je reactie. Dit in verband met privacy, aangezien iedereen dit topic kan bekijken :blush:

Groeten,

Michael

top.

de reis is geboekt via edreams.com waar ik de heenreis met Condor en de terugreis met TUIfly vlieg.

OP de website van Condor https://www.condor.com/nl/vlucht-voorbereiden/reisadvies/meest-recente-reisupdates.jsp lees ik dat zij deze vlucht niet meer uitvoeren maar van TUIfly kan ik zo'n besluit nergens vinden

Reputatie 3
Badge +2

Beste Jonathan,

In dat geval is mijn advies contact op te nemen met jouw boekingskantoor, edreams. Zij dragen de zorg over jouw boeking en informeren je over eventuele wijzigingen. Op dit forum monitoren we enkel de activiteiten binnen Nederland. Helaas niet uit Duitsland, waardoor we je niet een adequaat antwoord kunnen geven :disappointed:

Groeten,

Michael

Ga ik dat doen

vr dank.

Vraag: is er al iets anders bekend over vluchten naar Suriname. Op de tui site kan men nog steeds vluchten boeken vanaf begin april. Zelf heb ik een vliegticket met vertrek op 9 april. Suriname zegt haar luchtruim voor minimaal 30 dagen te hebben gesloten. Dit is dan toch in tegenspraak met het nog steeds vluchten in die periode te kunnen boeken? Vraag verneem ik of ik mijn reis kan of moet annuleren en of tui mij kosteloos gaat stellen.

A.s. 16 mei heb ik een reis bij U geboekt naar Budapest.

De betaling hiervoor moet ik uiterlijk begin april aan U voldoen. Kan ik deze boeking/betaling nog annuleren?

Gisteren 15/03 voor mijn Spaanse collega ticket geboekt Antwerp/ALC. Geen probleem. Vanochtend 16/03om 04h30 op vliegveld. Om 06h00 vertrekt vliegtuig LEEG naar Alicante. Kreeg briefje met tel.nummer. Collega zit nu in een vliegtuig van een echte maatschappy Vueling Adam/ALC. Krijgen over 2 weken een tegoed bon. Bedankt TUI. Res. nummer 027615869 Juan Antonia Baeza.  Ook Transavia vliegt gewoon van Adam en Rdam deze ochtend

Reputatie 3
Badge

Vraag: is er al iets anders bekend over vluchten naar Suriname. Op de tui site kan men nog steeds vluchten boeken vanaf begin april. Zelf heb ik een vliegticket met vertrek op 9 april. Suriname zegt haar luchtruim voor minimaal 30 dagen te hebben gesloten. Dit is dan toch in tegenspraak met het nog steeds vluchten in die periode te kunnen boeken? Vraag verneem ik of ik mijn reis kan of moet annuleren en of tui mij kosteloos gaat stellen.

Goedemorgen @Corona

Bedankt voor je bericht op onze Community. 

Afgelopen weekend heeft TUI de keuze gemaakt op tot 31 maart alle vluchten en pakketreizen te annuleren. Op het moment van schrijven, is er nog geen informatie over vlucht die vanaf 1 april zullen vertrekken. Voor deze boekingen gaan we, op basis van de informatie die we nu hebben, ervan uit dat de reis doorgaat. Dit is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. We hopen hier na 25 maart meer informatie over te hebben, wat we dan zullen delen via onze uitgebreide FAQ

Daarom zou ik je graag willen vragen om deze FAQ in de gaten te houden. Mocht het zo zijn dat je vlucht geannuleerd wordt, dan heb je recht op een waardevoucher, met het bedrag wat jij al betaald hebt. Deze is een jaar geldig. Ook hierover is meer te lezen op onze vragenlijst. 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en ik wil je bedanken voor je begrip. 

Groetjes, ^Daisy

Reputatie 3
Badge

A.s. 16 mei heb ik een reis bij U geboekt naar Budapest.

De betaling hiervoor moet ik uiterlijk begin april aan U voldoen. Kan ik deze boeking/betaling nog annuleren?

Goedemorgen Grobbelaar, 

Dank voor je bericht op onze Community. 

Het antwoord op je vraag kun je terug vinden op onze uitgebreide FAQ pagina. Deze wordt bijwerkt zodra we nieuwe informatie en updates hebben. 

Graag wil ik je attenderen op onze Versoepelde omruilgarantie. Hiermee kun je tot 22 dagen voor vertrek je reis omboeken. Wil je de reis annuleren? Dan gelden hiervoor de reguliere annuleringsvoorwaarden. 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en ik wil je bedanken voor je begrip.

Groetjes, ^Daisy

Allemaal leuk deze reacties, maar mijn Spaanse collega stond maandag ochtend 16/03 om 04h30 op Antwerp airport (ticket gekocht zondag 15/03) en het vlliegtuig vertrok LEEG naar Alicante. Hij kriijg een briefje met tel. nummer +3270220000 en zoek het verder maar uit. Die zelfde ochtend vertrok Transavia van Rotterdam en Amsterdam naar Alicante MET passagiers. Ook s'middags nog een vlucht van KLM. Uiteindelijk is hij maar met taxi en trein naar Schiphol gereisd en met een degelijke en eerlijke maatschappy VUELING zonder problemen naar Alicante gevlogen. EENS MAAR NOOIT MEER TUI. Al is het voor niets!!!

Reageer