Vraag

Hoe zit het met mijn reis in juni, krijg ik daarvoor ook een voucher?

• 24 maart 2020
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

Wij gaan dit jaar 14 Juni 2020 naar Turkije, als het dit jaar geannuleerd zou worden door Corona virus krijgen wij een voucher, die een jaar geldig is.

Als wij deze dan in moeten leveren binnen een jaar zouden wij volgend jaar eerder moeten gaan om de voucher binnen een jaar te verzilveren? Dus de laatste week van Mei moeten wij dan gaan, anders valt het buiten het jaar.

Nou dan hebben wij in Turkije nog niets te zoeken. Wij willen dan gewoon weer om 14 juni willen vertrekken en niet eerder hoe zit dat? Gaat de datum,  van de voucher in op de dag van terugkomst  dus dat wij de zelfde periode volgend jaar vakantie kunnen vieren?

Ook vinden wij dat de maatschappijen veel over hen zelf praten en niet over de gewone burger, wij kunnen het geld op dit moment maar al te goed gebruiken. Als jullie coulant zijn en gewoon mensen geld terug geven waar ze recht op hebben als jullie de reis annuleren, komen wij sneller bij u maatschappij terug. Wij snappen dat het Corona virus een uitzonderlijke situatie betreft, maar dat geld voor ons ook. De vakantie staat gepland bij onze bazen, dus deze kan ik ook niet zomaar verplaatsen. Dit jaar kan ik dus niet meer op vakantie, dus kan ook niet op een later tijd stip weg zoals zo makkelijk word gesuggereerd. 

Hoe zit het met het datum ingaan van de voucher?

En moeten wij gewoon de volledige reissom betaald hebben begin Mei?

1 reactie

Reputatie 3
Badge

Beste @WicMic,

Bedankt voor je bericht op onze Community. Ik begrijp dat je er een hoop vragen op hebt. Veel van de antwoorden zijn terug te vinden op onze FAQ pagina, maar ik zal er een paar hieronder zetten:

Q: Ik heb een vakantie geboekt met vertrek na 30 april. Gaat mijn vakantie nog door?
A: Dat is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. Op basis van de informatie die we nu hebben, gaat uw reis nog door. We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zullen indien nodig aanvullende maatregelen nemen. 

Q: Ik heb een vakantie geboekt met vertrek na 30 april maar wil annuleren. Krijg ik mijn geld terug?

A: Als u uw reis met vertrek na 30 april wilt annuleren dan gelden hiervoor de reguliere annuleringsvoorwaarden. Heeft u twijfels over uw reis? Dan kunt u voor reizen met een vertrekdatum liggende in de gehele zomer 2020 gebruik maken van de versoepelde omruilgarantie. 
De voorwaarden van de TUI omruilgarantie vindt u hier

Wanneer de reis niet om geboekt of zelf geannuleerd wordt, en blijkt dat we toch in juni nog niet naar Turkije kunnen reizen en TUI annuleert de reis, dan zul je een voucher krijgen. Deze is 1 jaar geldig, maar de reis hoeft niet binnen een jaar gemaakt te worden. Je kan dus evt. volgend jaar nog steeds in juni de reis maken. 

Q: Heeft de geldigheid betrekking op de boekingsdatum of de vertrekdatum van de nieuwe reis?
A: U heeft een jaar de tijd om een nieuwe reis te boeken. De nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan.

En je vraag wat betreft betalen van het restant van de reissom: Wanneer je besluit om te boeken, hoeft er nog niet betaald te worden. Wanneer je besluit te annuleren, hoef je alleen de annuleringskosten te betalen. Wanneer je juni besluit af te wachten, zal je de reissom moeten voldoen. 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. 

Groet, ^Daisy

Reageer