Vraag

Hoe komt mijn familie terug uit Mexico?

• 23 maart 2020
  • 5 reacties
  • 69 Bekeken

Mijn dochter en man met hun twee kleine kindjes, 1 jaar en 2 jaar, moeten terug naar nederland. Van hun plaatselijke reisleidster hebben zij het bericht gekregen dat zij meekonden met de laatste vlucht, vluchtnummer etc gekregen . Echter op het vliegveld krijgen ze te horen dat er geen plek is. De reisleidster blijft zeggen dat ze mee kunnen, echter is dat geheel niet waar. Gaat tui zo om met hun klanten. Vanmiddag hebben wij vanuit Nederland gebeld met het noodnummer. Zij zeiden dat alle reizigers een sms zouden krijgen en dat de mensen terug gehaald zouden worden. Ja ze hebben een sms gekregen dat ze niet meekunnen en zich moeten inschrijven bij de ambassade. En nee ze kunnen niet terug. Tui wat nu .

5 reacties

Reputatie 3
Badge

Beste @Rien

We doen ons best om zoveel mogelijk reizigers vanuit de Mexico terug naar Nederland te brengen. We hebben te maken met een overmachtssituatie waarin we veel reizigers binnen een korte tijd terug moeten brengen naar huis. Dit betekent dat we wijzigingen in ons vluchtschema door moeten voeren. Als dit voor uw dochter een wijziging of annulering van uw vlucht betekent, dan ontvangt zij hierover persoonlijk bericht per sms, mail of telefoon. We adviseren haar om u in ieder geval zo snel mogelijk te registreren bij de informatieservice van Buitenlandse Zaken, zodat de ambassade weet waar zij is. Dit kan via: https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl/

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. 

Groet, ^Daisy

Reputatie 3
Badge

Beste @Rien

Ik heb ook op je andere topic antwoord gegeven, maar wat ik je anders even zou willen adviseren: Wil je contact opnemen met ons Customer Service Center via het nummer 088 - 088 58 85. Als je het boekingsnummer van je dochter bij de hand hebt, kunnen zij even in het systeem kijken en ook contact opnemen met de reisleiding. Dan kunnen zij je hier hopelijk meer informatie over geven. 

Groet, ^Daisy

Beste Daisy, dit hebben we al zo veel keer gedaan. We worden van het kastje naar de muur gestuurd. Krijgen verschillende info door. Een ander telefoonnummer, het noodnummer daar zeggen ze a en de reisleidster ter plaatse zegt b. Gisteren hebben ze 12 uur op het vliegveld doorgebracht, omdat de reisleidster had gezegd dat zij met vlucht or338 mee konden. Echter daar hoorde ze dat ze niet meekonden en dat ze op de wachtlijst staan. Dus wachten....en wachten met twee kleintjes. Zonder flesje etc, want ja als je wegloopt is je plek weg. Uiteindelijk waren er nog 6 plaatsen in het vliegtuig over, maar zij mochten niet mee. Want wat bleek ze hadden op de vlucht naar Brussel moeten zitten die allang weg was. Dit had niemand met ze gecommuniceerd terwijl er veelvuldig contact is geweest zowel met de alarmlijn van jullie als met de reisleidster. Kortom zeer zeer slordig van jullie, deze communicatie geeft enkel heel veel misverstanden en daar zitten zij nu in een ver land, met twee hele kleine kindjes en weten niet hoe nu verder. Voor deze nacht hebben ze plek om te slapen gekregen en ze hopen morgen verder te horen. Je snapt dat wij zo langzamerhand ten einde raad zijn en ons vertrouwen dat het goed gaat komen beneden nulpunt zit.

Ondertussen alles en overal gereageerd, ze beloven terug te bellen, maar tot op heden totaal geen contact. Ze zitten daar met een aantal achtergelaten reizigers en horen helemaal niets van tui. Van het kastje naar de muur. Ik begrijp dat het druk is, maar het moet toch mogelijk zijn dat minstens hun reisleidster contact met ze opneemt. Daar is het toch een reisleidster voor om.je bij te staan als er iets aan de hand is. Tui laat wat van je horen. 

Reputatie 3
Badge

Beste @Rien,

Ik heb je vraag ook voorbij zien komen op Social Media, kan dit kloppen? 

Ik heb vernomen dat mijn collega's van de afdeling Customer Service Center / Social contact hebben gehad met de reizigers die verblijven in RIU Cancun. Er is vandaag om 10:00 uur reisleiding in het hotel, dit is ook met de reizigers gecommuniceerd. Verder mogen we geen inhoudelijke informatie geven, i.v.m. privacy rechten. 

Omdat je ook contact hebt met ons Customer Service Center, wil ik je adviseren om met hen het contact te blijven onderhouden. Zij hebben ook de boekingsgegevens bij de hand, ik heb vanuit de Community geen toegang tot boekingssystemen, waardoor ik ook moeilijker kan helpen.  

Blijf gezond! 

Groet, ^Daisy

Reageer