Vraag

Hoe kom ik terug bij mijn gezin op Aruba?

• 14 maart 2020
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

Ik woon en werk op Aruba samen met mijn gezin.  Ik heb begrepen dat aruba geen vluchten vanuit Europa meer ontvangt.  Ik wil graag weten wat ik moet doen en waar ik moet zijn om op de eerst mogelijke vlucht naar Aruba  te zitten.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Beste Randy,

Er is op het moment van schrijven nog weinig bekend over de vlucht operatie van TUI fly van en naar Aruba en in hoeverre dit dus wordt uitgevoerd of geschrapt voor de komende dagen of weken. Ik adviseer je om de updates van het Corona virus op de website van TUI in de gaten te houden.

Dank voor je begrip.

Groetjes,

Mark

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb het even opgezocht en op dit moment wordt er over Aruba het volgende gezegd:

Passengers and airline crew who have been in China (People's Rep.), Iran, Italy, Japan or Korea (Rep.) in the past 14 days will be subject to immediate screening by the Department of Public Health. The Department of Public Health will decide if the passengers or airline crew must be quarantined or isolated.

Met andere woorden, vluchten uit Europa worden vooralsnog gewoon geaccepteerd. Alleen als je in een van de genoemde landen bent geweest zul je bij aankomst gecontroleerd worden en moet je mogelijk in quarantaine verblijven.

Dit kan natuurlijk ieder moment wijzigen, de adviezen veranderen continu.

Mocht het zo zijn dat directe vluchten tussen Europa en Aruba opgeschort worden, dan is er altijd nog de mogelijkheid van een vlucht met overstap. Hiervoor heb ik even gekeken en Air Canada biedt een goede mogelijkheid van Amsterdam naar Aruba met overstap in Toronto voor een redelijke prijs.

Dank voor de reacties tot nu toe, zal me blijven informeren. 

Reageer