Vraag

Gaat mijn vakantie in mei door en moet ik al de rest van mijn reissom betalen?

• 23 maart 2020
  • 1 reactie
  • 150 Bekeken

Goedemorgen,

Op 20 mei staat onze vakantie “gepland” nu hoef ik pas voor 8 april te voldoen aan de betalingsverplichting. Is het verstandig om deze betaling al te gaan voldoen of is de kans heel groot dat deze reis geannuleerd gaat worden?

Of anders gezegd is wordt mijn reis automatisch geannuleerd als ik niet aan de betaling voldoe voor 8 april?

Alvast bedankt voor de reacties

1 reactie

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen @Marleenmarleen

Dank voor je bericht op onze Community. 

Over reizen die in mei zullen plaatsvinden, is het helaas te vroeg om iets te kunnen zeggen. 

Om antwoord te geven op jouw vragen: 

• Je bent een reisovereenkomst aangegaan, waarbij een betaling gedaan dient te worden. Op het moment dat er niet betaald wordt, zullen er automatisch betalingsherinneringen verstuurd worden. Wanneer je besluit deze niet te betalen, wordt de reis uiteindelijk tegen kosten (voor de klant) geannuleerd. 

Mocht je twijfelen over het maken van de reis, kan ik een paar opties adviseren: 

• De reis om boeken naar een later tijdstip. Dan hoeft de reis ook nog niet betaald te worden. Meer informatie over het omruilen vindt je door op deze link te klikken. We hebben tot en met 31 mei een zeer versoepelde omruilgarantie, waarbij je tot een dag voor vertrek (in jullie geval uiterlijk tot 31 mei) je reis kosteloos kunt wijzigen. NB: Als de reissom van uw nieuwe vakantie hoger wordt, dan is de meerprijs van deze vakantie voor uw eigen kosten. Als de reissom van uw nieuwe vakantie goedkoper wordt, dan betaalt TUI u het verschil terug, tot 20% van het verschil in prijs. 
  • De reissom betalen en een voucher krijgen op het moment dat de reis toch gezien de omstandigheden geannuleerd wordt. Voor nu is het te vroeg om een uitspraak te doen over reizen in mei
  • De reis annuleren conform de standaard annuleringsvoorwaarden. De kosten die hier aan verbonden zijn, zijn voor de klant. Omdat je nog binnen de 42 dagen voor vertrek zit, bedragen de annuleringskosten 15%. Deze zijn conform de Algemene Reisvoorwaarden van TUI Nederland N.V. Voor het gemak heb ik deze voor je bijgevoegd. Je kan de reisvoorwaarden op de volgende website raadplegen. Zie ook de foto onderaan dit bericht. 

Mocht je de reis willen om boeken, kun je contact op nemen met het nummer 088 - 088 58 85. Houdt er rekening mee dat de wachttijd iets langer kan zijn dan normaal.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Groet, ^Daisy

Reageer