Vraag

Annulatieverzekering

• 7 juli 2020
  • 1 reactie
  • 23 Bekeken

Kan ik bij mijn reservatie ook een reisannulatie bijboeken en hoe? Reis naar Riu Maspalomas Gran Canaria 14 nachten. Prijs van deze verzekering per aangeduide reis.

Dank

1 reactie

Reputatie 5
Badge +1

Hoi Lieve,

Dat kan zeker!

Als je je reis online boekt, kun je bij stap 3 de gewenste reis- en/of annuleringsverzekering toevoegen aan je boeking. TUI werkt hiervoor samen met Europeesche verzekeringen.

Bij het afsluiten van een annuleringsverzekering kun je kiezen voor een standaard Annuleringsverzekering of een Allrisk Annuleringsverzekering. Beide gelden voor vertrek én tijdens je vakantie. Je bent daarmee beschermd tegen de kosten van annulering en ongebruikte reisdagen. Je kunt alleen een beroep doen op je Kortlopende Annuleringsverzekering bij onvoorziene gebeurtenissen. Met de Allrisk Annuleringsverzekering bepaal je zelf om welke reden je jouw vakantie annuleert of eerder beëindigt. 

De premie voor de standaard Annuleringsverzekering is 5,5% van de reissom, voor de Allrisk verzekering is dit 7%. Over de premie moet nog 21% assurantiebelasting worden betaald en voor de uitbreiding ‘waarnemer’, betaal je nog 1% extra premie. De exacte premieprijs bij jouw vakantie wordt getoond bij stap 3 in het boekingsproces.

Alle informatie over deze en andere reis- en annuleringsverzekeringen die je via TUI kunt afsluiten vind je op deze pagina.

Ik wens je alvast een fijne onbezorgde reis :-)

Vriendelijke groeten,

Tessel

Reageer