5 tips van een stewardess: Dit moet je altijd bij je hebben in je handbagage!

• 23 juni 2020
  • 1 reactie
  • 102 Bekeken

Reputatie 4
Badge

5 Tips om altijd bij je te hebben in je handbagage

Door de Covid-19 maatregelen gaat vliegen er heel anders uit zien dan dat we gewend zijn. Ergens is dat ontzettend jammer, tegelijkertijd ben ik stiekem ook gewoon heel blij dat het weer mag! Het lijkt wel alsof wij mensen niet gemaakt zijn om te lang op 1 plek te blijven. Zo voelt het voor mij in ieder geval, en misschien herken jij dit ook wel!

Het vliegtuig instappen zonder trolley en alleen met een kleine tas die onder je stoel past. Wat mag je écht niet vergeten? Ik geef je graag mijn (stewarddessen) tips!

#1 Reisdocumenten
Ja, het lijkt echt heel logisch, maar ik noem hem toch maar gewoon! Niet vergeten: je paspoort, je portemonnee (met pinpas om cashless te kunnen betalen aan boord), je gezondheidsverklaring. Het nieuwe normaal he.. Oh en je mondkapjes natuurlijk! Al is dat geen reisdocument, maar net zo belangrijk!  

#2 Toilettasje
Persoonlijk kan ik niet zonder lippenbalsem en handcrème in een vliegtuig. Door de lucht aan boord krijg ik vaak een droge huid, dus ik probeer mijn huid goed te verzorgen tijdens de vlucht. Ook heb ik altijd mijn bril in mijn handbagage, voor als mijn lenzen te droog worden. Ook fijn: handsanitizer, zakdoekjes, reinigingsdoekjes voor je gezicht, tandenborstel en tandpasta. Altijd prettig om je even op te kunnen frissen.  

#3 Entertainment
Afhankelijk van waar je naar toe reist, kan een vlucht lang duren. Ik zorg dan ook altijd voor een opgeladen telefoon met Spotify offline, een boek of tijdschrift, een iPad met filmpjes of een spel kaarten. Mijn nieuwste verslaving qua spelletjes? Het reisspel van Kolonisten van Catan. Super leuk en het bestaat maar uit 6 dobbelstenen en een klein blokje papier waar je de punten op schrijft. Wel uitkijken met die dobbelstenen, die kunnen zomaar alle kanten op vliegen :wink: .

#4 Noise cancelling koptelefoon
Vorig jaar heb ik voor mijn verjaardag van mijn vriend een noise cancelling koptelefoon gekregen. Als je niet perse van de gadgets bent zul je als vrouw denken; wat moet ik hiermee. (Sst, niks zeggen maar dat was echt mijn eerste reactie!). Maar nu, ik ben er toch een partijtje blij mee! Als ik die koptelefoon op zet, hoor ik (bijna) niks meer. Geen geruis van het vliegtuig, geen schreeuwende kinderen, niet je snurkende buurman. Je komt helemaal uitgerust aan op je bestemming!

#5 Eten en drinken
Ook al kun je dit kopen in het vliegtuig, in Corona-tijden wordt het allemaal iets minder. Simpelweg om besmettingsgevaar te voorkomen. Je doet er dus goed aan om altijd zelf ook iets bij je te hebben. Ik stap dan ook niet echt vliegtuig in zonder flesje water (sowieso heb ik altijd mega veel dorst aan boord door de droge lucht) en een pakje crackertjes, koekjes, snoepjes of een broodje. Op deze manier ben je ook niet afhankelijk van het schema van de cabine crew en kun je eten wanneer je trek hebt.

#6 BONUS TIP: Survival pack
Survival pack? Ik hoor je denken! Ja, je weet het natuurlijk maar nooit, maar ik ben weleens in Jamaica aangekomen zonder koffer. Ik, samen met nog 3 andere collega’s. Iedereen had zijn koffer binnen een dag terug maar de mijne kwam pas op dag van vertrek weer aan in ons hotel. Het is me nog steeds een raadsel, waar mijn koffer in de tussentijd allemaal geweest is. Maar goed, een survival pack dus. Zorg dat je altijd iets in je handbagage hebt om de eerste nacht mee door te komen. Je tandenborstel, een schone onderbroek, medicijnen (Nog een extra tip: NOOIT je medicijnen in je koffer doen, altijd binnen handbereik!).

Wat mij ook wel eens is overkomen: niet dat ik m’n koffer kwijt raakte, maar dat we met “pech onderweg” in Izmir zijn gestrand. Het toestel had een technisch mankement wat niet direct gemaakt kon worden. Wij moesten het hotel in voor 1 nacht, terwijl dit niet de bedoeling was. Turkije vliegen we immers heen en terug op dezelfde dag, normaal gesproken. Wat ik bij me had? Één schone panty en een schone onderbroek. Dat gebeurd je als stewardess ook maar eens en nooit meer :wink:.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan mijn tips. Ben ik iets vergeten of heb jij andere dingen die je liever meeneemt? Ik ben benieuwd!

1 reactie

Documenten, geld, telefoon, iPad, noise cancelling headset, toiletartikelen, extra ondergoed, zakje wortels, wat nootjes en een flesje water. Dingen die ik normaal altijd in de handbagage meeneem. Maar hoe moet dat dan passen in een tas van maximaal 30x30x15cm (ivm Corona maatregelen)?

En dan heb ik mijn fotocamera nog niet eens mee kunnen nemen...

Reageer