Wie kan me wat vertellen over haar / zijn ervaringen bij de 11-daagse rondreis in Cuba?

• 22 december 2018
  • 7 reacties
  • 256 Bekeken

Wie kan me wat vertellen over zijn ervaringen tijdens deze reis waren de hotels te doen?

7 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Ik ben een tijdje geleden naar Cuba geweest, op een ' individuele rondreis' ; accommodaties geregeld door TUI, net als de huurauto, maar verder alle vrijheid om zelf te ontdekken...

Hotels zou ik me niet veel van voorstellen in een rondreis. Eigenlijk voornamelijk in Varadero en Holguin vind je mooie en luxe (westerse)hotels.
Wat ik wel echt kan aanraden voor een rondreis is het verblijf in ' casa particulares' . Eigenlijk de Cubaanse vorm van bed&breakfast. Je verblijft bij de lokale bevolking ' in huis', maar vaak is dat juist enorm pittoresk en authentiek!! Bijkomend voordeel is dat je echt lekker kan eten voor weinig geld (kreeft 10euro destijds) en je helpt lokale Cubanen zo ook een handje in hun struggle voor een beter bestaan.

Cuba is werkelijk fantastisch! Een totaal andere beleving dan wat ik gewend was. Als een van de weinige nog communistische landen, merk je dat direct door het ontbreken van Westerse automerken, reclameborden, winkels en fastfoodketens (alleen een MacDonalds op de luchthaven gezien).
Kortom een heel ander straatbeeld, met vooral in Havanna een overdaad aan oude grote Amerikaanse jaren '70 auto's...(en verder Lada en andere Russische/Chinese modellen).
Verder veel muziek, sigaren (in Vinales zeker een plantagebezoek te paard overwegen) en super vriendelijke mensen (vooral als je een paar woordjes Spaans spreekt:).

heel veel plezier alvast en succes met je keuze
Hallo Fabian bedankt voor de info misschien een individuele reis in overweging te nemen k dacht met reisleiding krijg je veel info mee
groet Anneke
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Anneke,

Dat is natuurlijk ook zo; reisleiding weet natuurlijk wel alle ins&outs van de bestemming! En alles is voor je geregeld, ook fijn.Ik zie dat je ook met een groepsrondreis kunt kiezen voor casa particulares, dus daarvoor maakt je keuze niet uit.
In ieder geval heel veel plezier alvast,
(en nog bedankt voor je Dublin tips - ga ik zeker wat mee doen! :)

groet,
Fabian
Hoi fabian
Kan jij me wat meer vertellen over het geld ik begreep geen pin automaten en je Cubaans geld heb en ook nog speciaal toeristen geld?. Wanneer ga je naar Dublin? Wij hebben een rondreis Ierland gedaan geweldig met afsluiter Dublin
Reputatie 3
Badge +4
Hi Zonnetje59,

Bedankt voor je vraag en welkom op de community!
Ik zie dat @Fabian heeft geantwoord op je vraag, bedankt daarvoor Fabian 🙂 Als je dit het beste antwoord vind, wil je het antwoord van Fabian dan markeren? Verder heb ik je vraag aangepast naar: '11-daagse rondreis Cuba - ervaringen?', zodat andere communityleden je vraag sneller kunnen vinden.

Groetjes, Demi
Reputatie 2
Badge +1
Hoi fabian
Kan jij me wat meer vertellen over het geld ik begreep geen pin automaten en je Cubaans geld heb en ook nog speciaal toeristen geld?. Wanneer ga je naar Dublin? Wij hebben een rondreis Ierland gedaan geweldig met afsluiter Dublin

Hoi
we hebben in Havana wel een ATM automaat gevonden, maar veel zie je ze niet inderdaad. Volgens mij heb ik toen met visa kunnen opnemen. Sowieso kun je in hotel Havana Libre (ook een historische plek) op een van de bovenste verdiepingen geld wisselen of opnemen met credit card. Je hebt (CUC) Pesos convertible speciaal voor toeristen. De lokale peso gebruik je als toerist nauwelijks.Gewoon zorgen dat je voldoende euro’s op zal hebt, dan komt het wel goed.
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Zonnetje59,

Qua geld is het beste om voldoende euro's inderdaad mee te nemen of een creditcard. Met een creditcard kan je geld opnemen bij een bank loket, niet via een automaat. Het is niet mogelijk om geld op te nemen met een pinpas. Houd er wel rekening mee dat je creditcard niet een Diners Club of American Express kaart is, want deze worden niet geaccepteerd.

Zelf heb ik een paar jaar geleden de groepsrondreis Best of Cuba gemaakt via TUI met 3 dagen verlenging in Varadero. Schitterende reis met alle hoogtepunten en een verlenging is ook een aanrader om nog even alle indrukken te verwerken en na te genieten. Goede reisleiding die veel weet te vertellen over Cuba en ook veel van Nederland weet waardoor de verschillen en gelijkenissen juist goed kunnen worden toegelicht. De hotels tijdens de rondreis zijn eenvoudig maar goed en inderdaad de betere hotels zijn in de grotere badplaatsen zoals Holguin en Varadero. Voor een eventuele verlenging als strandhotel zou ik persoonlijk minimaal 4 sterren aanraden.

Ook nog eens terug geweest en toen in casas particulares verbleven. Ook heel goed bevallen.

Het is gewoon een schitterende bestemming!

Reageer