Vraag

Wat gebeurd er met mijn terugreis vanuit Suriname?

• 17 maart 2020
  • 12 reacties
  • 231 Bekeken

• Verkenner
  • 6 reacties

Goede dag

Wij zitten op dit moment in paramaribo 

Er word steeds door tui tegen ons gezegd dat we op de oorspronkelijke datum tierug kunnen naar nederland

Maar die is 27 maart en 22 maart gaat de luchthaven dicht

Bellen vanuit hier naar curacao gaat met belkaarten en je komt zo 1 uur in de wacht door de drukte en kunnen dan niets vertellen 

Verder krijgen we tot nu toe totaal geen info van tui

Is het mogelijk dat er wat meer duidelijk word over die 22e

Mvg Han

12 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Han,

Wat een vervelende situatie. Op dit moment is de laatste informatie voor vluchten van- en naar Suriname als volgt:

'’Alle reizigers die nu in Suriname verblijven, kunnen op hun oorspronkelijk geplande vlucht naar huis. Als u eerder naar huis wilt, kunt u kosteloos omboeken indien er voldoende plaatsen beschikbaar zijn. U kunt hiervoor contact opnemen met het TUI kantoor op Curaçao via 00 5 999 848 8884.'’

Indien je het zekere voor het onzekere wilt nemen en de retourdatum wilt omboeken naar een eerder vertrek, dan is dit alleen mogelijk via het hierboven genoemde telefoonnummer. Helaas is dit via de TUI Community niet te regelen.

Veel succes gewenst in deze hectische tijd!

Groetjes,

Mark

Dank je Mark

Dit is wat tui op zijn site heeft staan

De surinaamse regering zegd nog steeds dat op de 22e alle vluchten stoppen

Gratis omboeken is een lachertje want er is gewoon geen plek bij tui

We hebben nu voor retour prijsen bij de KLM kunnen boeken voor de 22e

Tui heeft nog steeds niets laten horen

Reputatie 3
Badge

Beste @Han,

Wat ontzettend onhandig dat je niks van ons hebt gehoord. We doen er tijdens deze overmachtssituatie alles aan om je zo snel mogelijk meer duidelijkheid te geven over je terugvlucht naar Nederland. We hebben te maken met grote aantallen Nederlanders die terug naar huis gebracht moeten worden in een relatief korte tijd. We hebben niet duidelijk gecommuniceerd naar jou, onze excuses daar allereerst voor. Ik wil je adviseren om een melding te maken bij onze klantenservice op ons webportaal via tui.nl/contact. Zij zullen dan inhoudelijk op jouw melding reageren.

Voor nu alvast een fijne terug reis gewenst. 

Groet, ^Daisy

Hi Daisy

Na een paar pogingen van ons om meer te weten te komen hebben we de moed maar opgegeven

KLM heeft (tegen flinke betaling) 2 tickets voor ons geregeld

Op die stoelen hadden andere mensen kunnen zitten als tui bereikbaar was en wat meer info had gegeven

Er willen hier nog genoeg nederlanders weg

Gr Han

Gelukkig zagen we dit al aankomen

Uit mond van de mensen die vertrouwen in TUI hebben gehouden bedankt

Reputatie 4
Badge +1

Voor alle Nederlanders die na de 22e nog vast zitten in Suriname is er eventueel nog een mogelijkheid om terug te vliegen naar Europa vanuit buurland Frans Guyana. Hier vandaan vliegen Air France en Air Caraïbes naar Parijs Orly. Dat is nog geen Nederland, maar in ieder geval Europa. En er gaan nog Thalys treinen vanaf Parijs (Gare du Nord) naar Nederland.

Natuurlijk wil je die omweg liever niet maken, maar als het niet anders kan is dit beter dan niets.

De grens van Suriname en Frans Guyana is gesloten

Miltairen zijn aanwezig om daar toezicht op te houden

Ik zou deze gok afraden

Probeer de Nederlandse ambasade in Paramaribo

Ik snap nog steeds niet dat met zo veel vliegtuigen aan de grond TUI geen extra vluchten heeft ingelast

KLM deed dit wel

Ik denk dat dit het verschil tussen een vliegmaatschapij en een reis orginasatie is

We zitten nog hier in Suriname en moeten 27 maart terug vliegen en horen maar niets van TUI. Ik heb intussen tig keren gemaild maar krijg niets eens antwoord. Alleen een link in een mail dat er een of ander organisatie is opgezet voor het terug halen van gestrande reizegers buiten europa. En dat tegen betaling van 900 eur.  en dan ook is het niet duidelijk wanneer dat mogelijk is. De nederlandse regering vraag juist geld i.p.v. financieel te steunen en dat voor een miljoenen staat. Pfffff.....

Reputatie 3
Badge

Beste @Luan

Met het virus wat de hele wereld treft, zijn we in een zeer bijzondere en vervelende situatie terecht gekomen. TUI heeft er alles aan gedaan om haar reizigers zo snel mogelijk thuis te brengen. Als gevolg van alle beperkingen van het vliegverkeer is TUI met ingang van maandag 23 maart 2020 gestopt met vliegen volgens het reguliere vluchtschema. 

Wij zijn nu afhankelijk van de overheid en de maatregelen die zij treffen om alle Nederlanders terug te krijgen. Vandaar ook de website. Het enige wat ik nu kan zeggen is hetzelfde als wat u in de mail heeft ontvangen: 

Bent u op dit moment in het buitenland en wilt u terug naar Nederland? Registreer u dan op de speciaal hiervoor geopende website van het ministerie van Buitenlandse Zaken: https://www.bijzonderebijstandbuitenland.nl/. LET OP: Als u alleen een vliegticket hebt geboekt, zorg dan dat u NEE antwoordt op de vraag of u bij een reisorganisatie hebt geboekt. Dit is een gezamenlijk initiatief voor Nederlandse reizigers die geen beroep meer kunnen doen op hun reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij. Gezamenlijk zal al het mogelijke worden gedaan om reizigers veilig thuis te brengen of een veilig verblijf te zoeken tot een thuisreis weer aan de orde is. De coördinatie verloopt via de Nederlandse alarmcentrales.  

Ik hoop dat u hiermee snel een update krijgt over een vlucht terug naar Nederland. En wellicht kan u reisverzekering u ondersteunen met het vergoeden van het ticket. 

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wil u alvast een goede thuisreis terug wensen. 

Groet, ^Daisy

Luan

Allereerst hoop ik dat je snel thuis zal aankomen

De Nederlandse regeering moet nu zo en zo diep in de buidel tasten

Geef hun niet de schuld

Je hebt betaald voor je terugreis dat kan je op TUI verhalen

Ik ben zelf gister met KLM terug gekomen maar zou eigelijk samen met jou op de 27e reizen

Wij hebben ook bijna 900€ pp betaald voor die tickets

De regeering springt bij als je kosten boven 900€ komen

Denk bv aan hotel of huisvesting

Ik wens jou en je lotgenoten veel sterkte

Gr Han

Hoi Han,

Gisteren naar Tui kantoor hier in Paramaribo geweest. Blijkt een kantoor te zijn die de pakketreizen organiseert voor TUI. Kreeg daar te horen dat TUI wel iedreen ophaald. Gisteren is er nog een vlucht vertrokken. Hopelijk is het ook zo. Want ik kan nu geen 2x 900 ophoesten.  Alles is zo erg onduidelijk en onbereikbaar. Bedank voor je antwoord.

Hoi Luann

Ik weet dat TUI geen echt kantoor in Suriname heeft

Jaren geleden ging een vliegtuigmaatschappij failiet die op Suriname vloog (ITA) 

De mensen die toen zijn gestrand moesten ook nieuwe tickets kopen

Deze nieuwe tickets konden met een betalingsregeling gekocht worden

Ik denk dat dat nu ook mogelijk moet zijn

Informeer hier naar bij de instanties waar je je moet melden

Succes  

Han

Reageer