Vraag

Wanneer kan ik een claim indienen van mijn vertraagde vlucht?

• 3 maart 2020
  • 8 reacties
  • 110 Bekeken

Ivm een vertraging van 11u wil ik een claim indienen bij Tui. Via de portal kom ik echter met mijn gegevens niet ingelogd. Nu zie ik echter vermeld staan dat een claim pas ná de vakantie kan! Is dit juist en is dit ook de reden dat ik niet ingelogd kom in de portal? Het kan toch niet zo zijn dat Tui bepaald wanneer ik mijn claim kan indienen? Zover mij bekend staat hier in de wet namelijk NIETS over vermeld... Derhalve wil ik graag nú reeds mijn claim indienen en niet pas na mijn vakantie over 1,5 week. Indien er een andere mogelijkheid is om mijn claim in te dienen ipv via de portal (bijv via mailadres) dan hoor dat graag. 

8 reacties

Badge

Hi @Chicco68,

Wat ontzettend jammer dat jullie vertraging hebben gehad van 11 uur. Dit is natuurlijk nooit een fijn begin van de vakantie. Het is inderdaad zo dat je pas na je reis je claim kunt indienen bij TUI. Dit is ook de reden dat de inloggegevens op dit moment nog niet werken. Je kunt nog tot 2 maanden na je reis een melding maken van de vertraging. Hopelijk kunnen jullie ondanks de vertraging nog wel genieten van jullie reis. Mocht je nog overige vragen hebben met betrekking tot jouw persoonlijke boeking wil ik je vragen om contact op te nemen met de collega's van het Customer Services Center, de contact gegevens vind je hier

Groet,

Manouk 

Manouk,

Bedankt voor uw politiek correct antwoord. Jammer dat u niet ingaat op mijn specifieke vragen...

Reputatie 3
Badge +2

Manouk,

Bedankt voor uw politiek correct antwoord. Jammer dat u niet ingaat op mijn specifieke vragen...

Beste Chicco68,

Het indienen van een klacht kan na terugkomt, omdat het systeem (van de klachtenregistratie) uw boeking dan pas herkent. Helaas kan hier niets aan gedaan worden.

Het idee hierachter is dat u eerst lekker geniet van uw vakantie. Mocht er iets anders tijdens uw vakantie plaatsvinden waar u niet tevreden over bent, dan kunt u dit in één keer bij ons melden. Hiermee voorkomt u dat TUI twee verschillende dossiers ontvangt over dezelfde reis. We kunnen vervolgens alle opmerkingen/complimenten/klachten efficiënt behandelen wat resulteert in een vlotte afhandeling. Een win/win situatie voor zowel TUI als voor u.

We zien uw melding tegemoet indien u dit nog niet heeft ingediend. Bedankt voor uw begrip en een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Michael

Hallo,

Ik denk dat ik voor dezelfde vlucht een claim heb ingediend.

Ik mis echter een bevestiging of een reactie dat deze is ontvangen. Daarnaast is totaal niet helder wanneer in iets ga horen…..

Wat is de termijn waarbinnen TUI moet reageren en uitbetalen?

Groet,

Rene

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Rene33,

Vervelend om te vernemen dat je vertraging hebt opgelopen op een van onze TUI fly vluchten. Wij streven er naar om onze vluchten op tijd uit te voeren. Toch kunnen er redenen of situaties voorkomen waardoor er vertraging ontstaat.

Nadat je een melding van de vertraging hebt gedaan op onze website, ontvang je een ontvangstbevestiging met een casenummer. De gebruikelijke afhandeltermijn bedraagt circa vier weken. Graag vraag ik je vriendelijk de inbox en spambox van je e-mail te checken, om na te gaan of je wel een ontvangstbevestiging hebt gekregen.

Groetjes,

Mark

Hoi Mark,

Ik heb geen mail ontvangen ook niet in mijn SPAM.
Wie of hoe kan worden gecontroleerd of de claim wel door TUI is ontvangen.

Of moet ik een nieuwe melding maken?

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Rene33,

Omdat ik via de TUI Community je reserveringsgegevens niet kan raadplegen, raad ik je aan om even contact op te nemen met het TUI Customer Services Center. Als je je reserveringsnummer doorgeeft, kunnen mijn collega's contact opnemen met de Klantenservice om voor je na te gaan of je melding correct staat geregistreerd.

Succes!

Groetjes,

Mark

Hallo Mark,

Bedankt voor je reactie.
Gisteren contact gehad met het TUI Customer Services Center. Zij hebben getracht contact op te nemen met de klantenservice. Gisteren niet gelukt, maar ik heb vandaag zelf met de klantenservice contact gehad. Claim was dus niet binnen gekomen. Ik heb opnieuw een claim ingediend en nu wel een bevestigingsmail ontvangen.

Reageer