Mijn 5 tips voor een TUI DROOMparken vakantie

• 8 mei 2020
  • 0 reacties
  • 6638 Bekeken

Reputatie 2

Je droomvakantie vinden zit vaak in de kleine details: een locatie die precies bij jou past, een omgeving waar je heerlijk zorgeloos kan ontspannen, en een service die je je thuis laat voelen. Hieronder deel ik 5 tips met je voor de ultieme Droomparken vakantie in eigen land. Zo kun je straks heerlijk genieten in een Beach House aan het strand of in een Tiny House midden in de natuur.

1. Kies wat past bij jouw portemonnee

Ook wij kijken ieder jaar weer uit naar onze vakantie. Wij werken hard, hebben een gezellig druk gezin met deels schoolgaande kids en helemaal nu hebben wij het thuiszitten ook wel een beetje gezien. Tijd om de koffers te pakken en de mooiste plekjes te ontdekken. Het belangrijkste tijdens een vakantie vind ik genieten van de tijd samen met het gezin. En wees eerlijk, je geniet nóg meer als je een leuke deal hebt gescoord. Als Droomparken fan krijg je van mij de eerste tip: het modern ingerichte type C is het voordeligst.

2. Bepaal waar jij het fijnste droomt

Droomparken staat bekend om haar unieke accommodatietypes. Onze droomvakantie begint dan ook met het kiezen van het juiste type. Zelf vind ik het leuk om het droomtype te kiezen wat ook bij die specifieke omgeving past. Zo geniet je volop van het strand in een Beach House en brengt het Tiny House je dichter bij de natuur. Houd je van strak en modern dan droom je het fijnst in een cube woning. Onze favoriet, waar wij met het hele gezin in passen, zijn de prachtige villa’s.

Tiny House

3. Haal alles uit je vakantielocatie

Museum jaarkaart op zak of de golfclubs achter in de auto, elke keer kiezen we weer voor een ander droompark. De droomparken liggen namelijk op de mooiste locaties in Nederland. Zo koos ik als best of both worlds: stad en strand, voor droompark Buitenhuizen. Dit Droompark ligt midden in de natuur en tussen Amsterdam en het strand. De lekkerste mosselen aten wij in Zeeland tijdens ons verblijf in Droompark Schoneveld. En de mooiste wandelingen hebben we gemaakt op de Veluwe waar we een weekendje in Droompark De Zanding zaten. Onze volgende droomlocatie hebben we ook al uitgezocht: Droompark Bad Hoophuizen aan het Veluwemeer. Want zeg nou zelf, verblijven bij een jachthaven voelt toch bijna als vakantie in St. Tropez. Door alle activiteiten bij watersportcentrum Windy Waters hoeven we ons hier ook niet te vervelen. Ook onze kids hebben weer enorm veel zin om op vakantie te gaan. Want dat ijsje, of het vermaak van het animatieteam, tijdens het wachten bij check-in voelt als thuis komen.

Jachthaven bij Bad Hoophuizen

4. Wel zo fijn, hotelservice

Thuis zijn wij altijd al druk genoeg met het opmaken van de bedden en vouwen van onze handdoeken. Het aanbod ‘hotelservice’ klinkt daarom extra lekker. Helaas in verband met de huidige maatregelen worden de bedden tijdelijk niet opgemaakt. Maar zodra dit weer mogelijk is stap je met deze service heerlijk in een gespreid bedje, staan de shampootjes in douche en liggen de handdoeken voor je klaar. Tot die tijd is de service zoals je gewend bent van vakantieparken, al het schone linnen en handdoeken ligt in jouw accommodatie voor je klaar.

5. En dan ook nog corona-proof!  

De Droomparken app vind ik altijd erg fijn tijdens onze droomvakantie. Naast alle park informatie en bezienswaardigheden komt de app in deze tijd super goed van pas. Bestel je eten online. Diner, en bij sommige parken zelfs het ontbijt, heb je binnen een handomdraai geboekt. En het wordt bij je voordeur bezorgd. Maar ook is het mogelijk zelf een ontbijtje uit te kiezen in de parkshop bij de lobby. Waar ik op dit moment heel blij van word is dat er, zelfs voor de animatie, aan een corona-proof oplossing is gedacht. Zo volg je het animatieprogramma via Droomparken TV in je eigen accommodatie. En met een beetje geluk kunnen de kinderen Bram de Bever nog wel ergens spotten, die van mij vragen er nu al naar! 

Strandbad

0 reacties

Laat als eerste een reactie achter!

Reageer