Beantwoord

Hoe werkt aanbetalen?

• 19 december 2018
  • 4 reacties
  • 2317 Bekeken

hallo ik zou graag willen weten wat de aanbetaling is en waanneer ik die moet betalen.

m.v.g.marko
icon

Beste antwoord door Arie 19 december 2018, 11:15

Hi Marko,

De aanbetaling is altijd 15% van de reissom. De eventuele verzekeringen moeten wel direct betaalt worden. De datum dat deze betaalt moet worden staat op de factuur die je per mail krijgt na het boeken van de reis. Het restant moet je uiterlijk 6 weken voor vertrek betalen. Je kan dit online of in de winkels doen.

Leuk om te weten, tijdens bepaalde acties van TUI (zoals de Snelle Boekers Voordelen) hoef je geen aanbetaling te doen! :-)

Groetjes,
Arie
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hi Marko,

De aanbetaling is altijd 15% van de reissom. De eventuele verzekeringen moeten wel direct betaalt worden. De datum dat deze betaalt moet worden staat op de factuur die je per mail krijgt na het boeken van de reis. Het restant moet je uiterlijk 6 weken voor vertrek betalen. Je kan dit online of in de winkels doen.

Leuk om te weten, tijdens bepaalde acties van TUI (zoals de Snelle Boekers Voordelen) hoef je geen aanbetaling te doen! :-)

Groetjes,
Arie
Reputatie 3
Badge +3
Bedankt @marko2202 voor je vraag en @Arie voor je antwoord. Meer informatie over aanbetalen vind je op onze FAQ.

Groetjes,
Anouk

Beste TUI,

TUI annuleert vanwege het Coronavirus alle reizen (o.a. pakketreizen, hotels, vliegtickets en rondreizen) met vertrek tot en met 31 maart 2020.

Nou is het zo dat ik 9 Mei 2020 vertrek, en moet ik de aanbetaling doen op 28-3-2020 de reissom voldoen niemand weet of er in mei wel gevlogen wordt.

wat moet ik doen???? 

Gr JH

Reputatie 3
Badge

Beste @2691843661,

Bedankt voor je bericht en excuses voor onze late reactie. 

Op dit moment zijn alle reizen tot en met 30 april geannuleerd. Over mei kunnen wij nog niets zeggen, maar ik kan me voorstellen dat het niet prettig voelt om de reissom te betalen of om op reis te gaan. 

Ik kan je een aantal opties geven om uit te kiezen: 

- De reissom betalen en een voucher krijgen op het moment dat de reis toch gezien de omstandigheden geannuleerd wordt. Voor nu is het te vroeg om een uitspraak te doen over reizen in mei. Echter is het wel zo dat er een reisovereenkomst is aangegaan, waarbij een betaling gedaan dient te worden. Op het moment dat er niet betaald wordt, zullen er automatisch betalingsherinneringen verstuurd worden. Wanneer je besluit deze niet te betalen, wordt de reis uiteindelijk tegen kosten (voor de klant) geannuleerd.

- De reis om boeken naar een later tijdstip. Meer informatie over het omruilen vindt je door op deze link te klikken.We hebben tot 31 mei een zeer versoepelde omruilgarantie, waarbij je tot een dag voor vertrek je reis kunt wijzigen. Nb: Als de reissom van uw nieuwe vakantie hoger wordt, dan is de meerprijs van deze vakantie voor je eigen kosten. Als de reissom van uw nieuwe vakantie goedkoper wordt, dan betaalt TUI u het verschil terug, tot 20% van het verschil in prijs.

- De reis annuleren conform de standaard annuleringsvoorwaarden. De kosten die hier aan verbonden zijn, zijn voor de klant. De kosten zijn afhankelijk van de vertrek datum: 
Tot 42 dagen voor vertrek: 15% van de reissom
42 dagen – 21 dagen voor vertrek: 30% van de reissom
21 dagen – 14 dagen voor vertrek: 50% van de reissom
14 dagen – 5 dagen voor vertrek: 75% van de reissom
5 dagen – t/m vertrek: 90% van de reissom

Alle voorwaarden kun je terugvinden via de volgende 2 linkjes:

Algemene voorwaarden 
Algemene reisvoorwaarden

Om de reis om te boeken of te annuleren, kun je contact op nemen met het nummer 088 - 088 58 85. Houdt er rekening mee dat de wachttijd iets langer kan zijn dan normaal.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Alvast een goed weekend toe gewenst, en blijf gezond! 

Groet, ^Daisy

Reageer