Beantwoord

Formule 1 race afgezegd, moet ik alsnog mijn reis betalen?

• 19 maart 2020
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

Wij hebben een F1 reis voor 5 dagen naar de F1 van Spanje geboekt.

Nu is deze race geannuleerd.

Ik heb de reis nog niet betaald, omdat dit pas 26 maart gedaan moest zijn.

Hoef ik de reis niet meer te betalen omdat de race niet doorgaat?

icon

Beste antwoord door Richard22 20 maart 2020, 09:55

Er staat geen datum in je bericht, maar klopt het dat de F1 race op 10 mei zou hebben plaats gevonden? Op dit moment kunnen wij nog geen uitspraak doen over reizen in mei, omdat dit nog “te ver” weg is. Er is een kans dat de reis nog steeds kan door gaan, echter is het de vraag of je deze reis nog wilt maken, als de race niet door gaat.

Dus je boekt een F1 reis om een raceweekend de Formule 1 bij te wonen, de race wordt geannuleerd, en dan kan de reis nog steeds doorgaan????

Snapt TUI uberhaupt waarom we een Formule 1 reis boeken?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen @Richard22

Dank voor je bericht op onze Community.

Wat jammer dat de race geannuleerd is! Dit betekent niet automatisch, dat jouw reis ook niet door gaat. 

Er staat geen datum in je bericht, maar klopt het dat de F1 race op 10 mei zou hebben plaats gevonden? Op dit moment kunnen wij nog geen uitspraak doen over reizen in mei, omdat dit nog “te ver” weg is. Er is een kans dat de reis nog steeds kan door gaan, echter is het de vraag of je deze reis nog wilt maken, als de race niet door gaat.

Aangezien er een reisovereenkomst is aangegaan, dient er een betaling gedaan te worden. Op het moment dat er niet betaald wordt, zullen er automatisch betalingsherinneringen verstuurd worden. Wanneer je alsnog besluit om deze niet te betalen, wordt de reis uiteindelijk tegen kosten (voor de klant) geannuleerd.

Er zijn een aantal opties die ik je kan bieden omtrent deze reis:
- De reissom betalen en een voucher krijgen op het moment dat de reis toch gezien de omstandigheden geannuleerd wordt. Voor nu is het te vroeg om een uitspraak te doen over reizen in mei
- De reis annuleren conform de standaard annuleringsvoorwaarden. De kosten die hier aan verbonden zijn, zijn voor de klant. Zie bijgevoegde foto voor het percentage van kosten dat betaald zullen moeten worden. 

- De reis om boeken naar een later tijdstip. Dan hoeft de reis ook nog niet betaald te worden. Meer informatie over het omruilen vindt je door op deze link te klikken. We hebben tot 30 april een zeer versoepelde omruilgarantie, waarbij je tot een dag voor vertrek (in jullie geval uiterlijk tot 30 april) je reis kunt wijzigen. Voor jullie geldt dat jullie dus op 30 april de reis nog kunnen wijzigen, mocht het zo zijn dat de reis in mei niet doorgaat. Nb: Als de reissom van uw nieuwe vakantie hoger wordt, dan is de meerprijs van deze vakantie voor eigen kosten. Als de reissom van uw nieuwe vakantie goedkoper wordt, dan betaalt TUI het verschil terug, tot 20% van het verschil in prijs.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Wanneer je besluit de reis om te boeken naar een andere datum of te annuleren, kun je het beste contact opnemen met het nummer: 088 - 088 58 85. Mogelijk zijn de wachttijden iets langer dan normaal. 

Groet, ^Daisy 

Dus je boekt een F1 reis om een raceweekend de Formule 1 bij te wonen, de race wordt geannuleerd, en dan kan de reis nog steeds doorgaan????

Snapt TUI uberhaupt waarom we een Formule 1 reis boeken?

Reputatie 3
Badge

Hi @Richard22

Wat ik er mee wil zeggen is dat wij nog geen uitspraak kunnen doen over reizen die in mei plaats vinden. 

Jouw antwoord is daarentegen duidelijk. Geen race = geen reis naar Spanje. Ik zou je dan willen adviseren om de reis te annuleren of om te boeken naar een ander moment, als de race weer op nieuw plaats vindt. Dit kan via het nummer  088 - 088 58 85. Dit kan  niet via de Community. 

Goed weekend & blijf gezond :-)

Groet, ^Daisy

En omboeken is nog niet mogelijk omdat er nog geen nieuwe datum voor de race gepland is.

En annuleren is op eigen kosten.  Vreemd dat Tui hier zo instaat.

Jullie bieden een F1 reis aan die je niet kunt waarmaken.

Reputatie 3
Badge

Beste @Richard22

Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega's van TUI Sports, en ik kreeg onderstaand bericht: 

Momenteel is de Grand Prix van Spanje uitgesteld en het is voor ons wachten op de nieuwe data. We doen ons best om alle klanten uiterlijk morgen te informeren over de situatie en de opties die we kunnen bieden. Vooralsnog worden alle reizen t/m 6 april geannuleerd en daar worden vouchers voor uitgegeven zodat deze gebruikt kunnen worden voor latere boekingen via TUI.

Op dit moment gelden voor reizen na 6 april de normale reis-, betalings- en annuleringsvoorwaarden. Dat betekent dat de reis gewoon betaald moet worden, mocht je nu besluiten om te annuleren dan gelden er annuleringskosten.

Mochten er nog vragen zijn vragen we je contact op te nemen met sports@tui.nl. Zij zorgen voor correcte afhandeling van de reservering. Wij vragen je begrip en geduld te hebben voor deze uitzonderlijke situatie. 

Ik hoop je hiermee voldoende informatie gegeven te hebben Richard. Mijn collega's kunnen je via bovenstaand e-mail adres verder helpen. 

Groet, ^Daisy

Reageer