Aruba, mijn favoriete vakantiebestemming. Het is mijn "tweede thuis"

Reputatie 3
Badge
Ik houd van reizen. Ik heb er al heel wat gemaakt.
Begin jaren ‘80 maakte ik mijn eerste reizen in de vorm van citytrips binnen Europa en daarna een aantal vakanties naar Mallorca en de Canarische Eilanden.
Vervolgens heb ik twee rondreizen door het westen en oosten van de Verenigde Staten van Amerika gemaakt.

Sinds eind jaren '80 en begin jaren '90 ben ik op vakantie gegaan naar de verre bestemmingen Bonaire, Curaçao, en Aruba. Ik heb iets met eilanden. Het geeft een gevoel van bescherming. Weg van de grote wereld.

Aruba heeft in het bijzonder een mooie plek in m'n hart gekregen dankzij de vriendelijkheid van de mensen, de mooie accommodatie en de prachtige omgeving. Natuurlijk speelt het heerlijke weer ook een rol, maar dat laatste, het mooie weer, dat is natuurlijk ook te vinden op Bonaire en Curaçao.
Aruba is een heerlijk eiland. Wat ik fijn vind, is dat het eiland niet al te groot is. Van de drie eilanden (Aruba, Curaçao en Bonaire) is Aruba het kleinst. Ongeveer net zo groot als Texel. Het tropische klimaat is er heerlijk en je kunt er dus, gezien het klimaat, het hele jaar naar toe.
Door mijn visuele en mobiele beperking (dat laatste sinds 2011) is het nu niet meer zo makkelijk om op vakantie te gaan, maar op Aruba heb ik het gevoel gekregen volledig te worden ontzorgd en ik heb echt het gevoel dat ik daar een "tweede thuis" heb gevonden.
Een personeelslid van mijn favoriete accommodatie, ‘Hotel Tamarijn All Inclusive Aruba’, staat me altijd persoonlijk op te wachten op het vliegveld waardoor ik al binnen een half uur kan gaan genieten van mijn vertrouwde omgeving binnen het resort.
Ik kan met trots zeggen dat ik er al 31 keer ben geweest. En dat is niet ongehoord gebleven op Aruba. Door mijn veelvuldige aanwezigheid en mijn loyaliteit aan het eiland heb ik meerdere onderscheidingen mogen ontvangen; ‘Distinguished Visitor of Aruba’ en ‘Goodwill Ambassador of Aruba’.
Voor de laatste onderscheiding werd ik zelfs uitgenodigd bij de toenmalige Minister President Mike Eman. In zijn werkkamer heb ik meer dan een half uur met hem mogen praten! Ik vertelde hem o.a. over mijn vele bezoeken en mijn loyaliteit aan het eiland.

Ik ben van plan, de komende tijd nog wat meer te schrijven over mijn bezoeken aan dit eiland.

Tot 4 maart 2019
ik schrijf dan iets over ‘Historie en het ontstaan van toerisme op Aruba’.

Met vriendelijke groet,
Carl van de Wouw

Op 7 november 2013 werd ik uitgenodigd bij de Minister President van Aruba Mike Eman. Ook aanwezig was Benny Sevinger, Minister van Integratie, Infrastructuur en Milieu.

Kort na mijn benoeming tot 'Goodwill Ambassador of Aruba' op 23 mei 2013.

Kort na mijn benoeming tot 'Distinguished Visitor of Aruba' op 21 april 2010.

Mijn kamer, gezien vanaf het strand.

Vlak na zonsondergang.

Mijn uitzicht vanuit mijn kamer.

Alle kamers van Tamarijn All Inclusive liggen direct aan het strand.

2 reacties

Reputatie 2
Badge
Hi Carl,
Wat een ontzettend leuk stuk heb jij over Aruba geschreven! Ik kan goed begrijpen dat je daar heel graag op vakantie gaat, als je zo gastvrij wordt ontvangen 🙂
Aruba staat ook op mijn verlanglijstje en het lijkt me dan ook interessant om meer te lezen over jouw ervaringen op het eiland.
Groeten,
Tessel
Reputatie 3
Badge +1
Dag Carl.

Wat een gave foto's! Ik krijg gelijk zin in vakantie! Cool om te lezen ook dat je gewoon bij de minister op bezoek bent geweest. Afgelopen winter ben ik op Curacao geweest, maar Aruba staat zeker ook nog op mijn lijstje!

Groetjes,
Marieke

Reageer