Vraag

Hoe kom ik terug naar Nederland vanuit Gambia?

• 20 maart 2020
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Ivm het coronavirus wordt iedereen teruggehaald vanuit Gambia. Ik ben echter in februari met een enkeltje gekomen, en heb onlangs mijn terugreis op 7 april geboekt. Deze is nu geannuleerd. “Vanwege t coronavirus gaat mijn ‘vakantie’ niet door….”

het is geen vakantie vlucht maar mijn terugreis naar Nederland. Ik ben nederlandse en was hier voor langere tijd. Nu wil ik naar huis. 
Betekent dit dat ik hier vast zit voor onbepaalde tijd? 
Ik moet toch als Nederlandse staatsburger terug naar huis kunnen? 
Wat kan ik doen? 

3 reacties

Reputatie 3
Badge

Beste @Mulderstr

Bedankt voor je bericht op onze Community,

We doen er tijdens deze overmachtssituatie alles aan om je zo snel mogelijk meer duidelijkheid te geven over je terugvlucht naar Nederland. We hebben te maken met grote aantallen Nederlanders die terug naar huis gebracht moeten worden in een relatief korte tijd. Er wordt in nauw overleg met het Ministerie van Buitenlandse Zaken gekeken naar een oplossing voor deze situatie. We vinden het heel vervelend dat we op dit moment niet meer informatie hebben over je terugvlucht. We adviseren je om je in ieder geval zo snel mogelijk te registreren bij de informatieservice van Buitenlandse Zaken, zodat de ambassade weet waar je bent. Dit kan via: https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl/. 

Groet, ^Daisy

Beste tui, ik weet niet waar ik mijn vraag kan stellen. Ik kan wel onder dit topic reageren, sorry muldrstr dat ik jouw topic hiervoor gebruik.

Ik ben redelijk in paniek. Mijn dochter zit met haar man en twee hele kleine kindjes ( 1 jaar en 2 jaar) in mexico. Ze hadden de toezegging dat ze vandaag terug zouden vliegen. Ze staan nu al uren (nu al 9 uur op moment can mijn schrijven)op het vliegveld van cancun en kunnen niet mee. Terwijl de reisleidster vol blijft houden van wel. Dit kan toch niet. Wat gaat er nu gebeuren, kunnen ze nog naar huis. Bellen met het noodnummer levert ook niets op, want de info klopt ook daar niet. Volgens mij is de communicatie bij tui niet zoals het hoort te zijn. HELP WAT NU, een zeer ongeruste moeder/oma.

Reputatie 3
Badge

Beste @Rien

Ik heb ook op je andere topic antwoord gegeven, maar wat ik je anders even zou willen adviseren: Wil je contact opnemen met ons Customer Service Center via het nummer 088 - 088 58 85. Als je het boekingsnummer van je dochter bij de hand hebt, kunnen zij even in het systeem kijken en ook contact opnemen met de reisleiding. Dan kunnen zij je hier hopelijk meer informatie over geven. 

Groet, ^Daisy

Reageer