Beantwoord

Voor welke bestemming in Egypte heb ik een visum nodig en hoe meld ik medicatie aan?

• 8 mei 2019
  • 5 reacties
  • 903 Bekeken

1. Ik heb gehoord dat voor hurghada Egypte wel een visum nodig is maar voor sharm el sheik Egypte geen visum nodig is, klopt dat?
2. Ik moet medicatie meenemen vallend onder de opiumwet. Hoe registreer ik dit? Is een Engelse verklaring van de arts voldoende? Ik krijg nergens een concreet antwoord. Hopelijk kunnen jullie ons duidelijkheid geven. We vertrekken begin juni.
icon

Beste antwoord door Carmen 21 mei 2019, 15:37

Hi Linnepin,

Welkom op de TUI Community!
Als je rechtstreeks naar Sharm El Sheikh vliegt en je verblijft maximaal 2 weken (14 nachten) in Sharm El Sheikh, dan kun je bij aankomst een gratis Sinai visum krijgen. Dit visum is alleen geldig in Sharm El Sheikh en het oostelijke deel van de Sinai (Dahab en het Catharina- klooster). Voor duikexcursies naar Ras Mohamed, excursies naar Cairo of Wadi Feiran heb je het grote visum nodig, de kosten hiervan zijn ca. USD 25,-. Voor Hurghada heb je inderdaad wel een visum nodig tegen betaling.
Voor medicijnen die vallen onder de opiumwet heb je een aparte medische verklaring nodig. Je kunt op de website van het CAK nagaan hoe je aan zo'n verklaring komt. Je kunt voor de zekerheid ook de ambassade van Egypte informeren of je dit soort medicijnen mee mag nemen.

Groet,

Carmen
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Badge +3
Hi Linnepin,

Welkom op de TUI Community!
Als je rechtstreeks naar Sharm El Sheikh vliegt en je verblijft maximaal 2 weken (14 nachten) in Sharm El Sheikh, dan kun je bij aankomst een gratis Sinai visum krijgen. Dit visum is alleen geldig in Sharm El Sheikh en het oostelijke deel van de Sinai (Dahab en het Catharina- klooster). Voor duikexcursies naar Ras Mohamed, excursies naar Cairo of Wadi Feiran heb je het grote visum nodig, de kosten hiervan zijn ca. USD 25,-. Voor Hurghada heb je inderdaad wel een visum nodig tegen betaling.
Voor medicijnen die vallen onder de opiumwet heb je een aparte medische verklaring nodig. Je kunt op de website van het CAK nagaan hoe je aan zo'n verklaring komt. Je kunt voor de zekerheid ook de ambassade van Egypte informeren of je dit soort medicijnen mee mag nemen.

Groet,

Carmen
Helaas is dit bovenstaande niet bekend bij mij. Wij kwamen in Sharm el Sheikh aan en moesten wel degelijk een visum kopen. Op de borden stond dat een visum 25 dollar kostte. We wilden betalen met 25 euro maar dit was niet genoeg volgens de beambte We moesten 28 euro per persoon betalen. Ook voor een kind van 3 jaar. Andere passagiers die geen visum kochten werden door de Douane terug gestuurd om een visum te kopen.
Reputatie 4
Badge +4
Hi @Dame,

Wat vervelend dat jullie toch een visum moesten aanschaffen! Heb je op de luchthaven wel geïnformeerd naar het Sinaï-Only visum? Deze zou je op de luchthaven gratis moeten kunnen aanvragen.

Groetjes, Demi
Er was geen mogelijkheid voor een ander, of geen visum. Sterker nog we hadden te weinig geld bij ons ... en vroegen de beambten snoep en chocolade. ( om het verschil te betalen ) Er was ook een trouwens een loket met de naam van Tui erop , waar de reizigers nog 3 euro extra moesten betalen.
Reputatie 4
Badge +4
Hi @Dame,

Ik heb navraag voor je gedaan bij mijn collega's van de bestemming. Zij geven aan dat de informatie die bij ons in de mededelingen aangegeven staat, dus zoals mijn collega Carmen hierboven aangeeft, nog steeds geldig is. Dus: Wanneer je rechtstreeks naar Sharm El Sheikh vliegt en maximaal 14 nachten in Sharm El Sheikh verblijft, kun je bij aankomst een gratis Sinaï-visum krijgen. Dit visum is alleen geldig in Sharm El Sheikh en het oostelijke deel van de Sinaï (Dahab en het Catharina-klooster). Voor duikexcursies naar Ras Mohamed, excursies naar Caïro of Wadi Feiran heb het grote visum nodig voor USD 25,-. Dit geldt ook wanneer je je vakantie combneert met een ander bestemming. Dit zijn de officiële regels.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft!

Groetjes, Demi

Reageer