Beantwoord

Kunnen wij als ongehuwd, Nederlands stel op één kamer verblijven in Egypte?

• 27 februari 2019
  • 2 reacties
  • 657 Bekeken

Beste lezers,

Ik ben Priscilla, 22 jaar oud en ben van plan om samen met mijn vriend (dan 26 jaar oud) eind juni 2019 op vakantie te gaan naar Egypte. Ook wel het Arabia Azur Beach Hotel genoemd. Dit wordt onze eerste vakantie naar Egypte. We waren van plan om al te boeken, toen we de kleine lettertjes hebben gelezen.
Hier bij liepen we tegen deze aanvullende informatie aan: "In dit land is het vanwege de Egyptische wetgeving niet mogelijk om als ongehuwd stel samen een kamer te reserveren of te delen, indien een van de partners (of beide) van Egyptische afkomst EN van een ander geslacht is. Indien er toch gezamenlijk een kamer geboekt wordt, zal ter plaatse een extra kamer geboekt moeten worden. Door het maken van de boeking ga je accoord met deze wetgeving. Eventuele extra kosten zijn voor eigen rekening en kunnen niet op TUI Nederland verhaald worden".

Heeft iemand hier ervaring mee en klopt het dat je inderdaad als ongehuwd stel (beide Nederlandse) beide in een aparte kamer moet verblijven?

Alvast bedankt voor de reacties.

Priscilla de Hoogh
icon

Beste antwoord door Mark 27 februari 2019, 22:16

Beste Priscilla,

Goed dat je hier naar vraagt!

Aangezien jullie beide de Nederlandse nationaliteit hebben is deze regelgeving niet voor jullie van toepassing. Dit is ook terug te lezen in de mededeling die je bij je vraag instuurde:

''... indien een van de partners (of beide) van Egyptische afkomst EN van een ander geslacht is...''

Groetjes,

Mark
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Beste Priscilla,

Goed dat je hier naar vraagt!

Aangezien jullie beide de Nederlandse nationaliteit hebben is deze regelgeving niet voor jullie van toepassing. Dit is ook terug te lezen in de mededeling die je bij je vraag instuurde:

''... indien een van de partners (of beide) van Egyptische afkomst EN van een ander geslacht is...''

Groetjes,

Mark
Reputatie 3
Badge +2
Hi Priscilla,

Ik hoop dat je de vakantie met een gerust hart kunt boeken naar aanleiding van het antwoord van Mark. Ik wilde via deze weg alleen nog zeggen dat ik de onderwerpregel van je topic heb aangepast naar 'Kunnen wij als ongehuwd, Nederlands stel op één kamer verblijven in Egypte?'. Zo is jouw vraag en ons antwoord beter vindbaar voor andere Community leden.

Fijne vakantie!

Groetjes,
Anouk

Reageer