Beantwoord

Is het mogelijk om te pinnen in Egypte?

• 28 februari 2019
  • 1 reactie
  • 185 Bekeken

Goedemiddag,

Aangezien mijn vriend en ik eind juni 2019 op vakantie gaan naar Egypte, zijn we al wat informatie over e.e.a. aan het verzamelen. Nu zijn we te weten gekomen dat Egypte gebruik maakt van de Egyptische Pond (EGP). Is het verstandig om in Nederland al wat contant geld te pinnen in EGP (lees, veel ponden zodat we in Egypte niet hoeven te pinnen) of is het mogelijk om in Egypte met de maestro bankpas te pinnen / bij een geldautomaat middels je bankpas geld te wisselen in pond?

Met vriendelijke groet,
Priscilla de Hoogh
icon

Beste antwoord door Gina 1 maart 2019, 09:17

Hallo Priscilladeh,

Bedankt voor je bericht en welkom op de TUI Community. 🙂

Er zijn op diverse plaatsen geldautomaten te vinden in Egypte.
De volgende pasjes kunnen gebruikt worden bij de geldautomaten: Mastercard, Visa en diverse bankpassen, deze moeten wel vooraf geactiveerd zijn voor pinnen buiten Europa.
In Egypte worden vrijwel overal creditcards geaccepteerd, zoals Mastercard, Visa, Amex en Diners Club.
Meer praktische informatie over o.a. geldzaken in Egypte kun je lezen via deze link.

Ik hoop je vragen zo goed mogelijk te hebben beantwoord.

Groetjes,
Gina
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +4
Hallo Priscilladeh,

Bedankt voor je bericht en welkom op de TUI Community. 🙂

Er zijn op diverse plaatsen geldautomaten te vinden in Egypte.
De volgende pasjes kunnen gebruikt worden bij de geldautomaten: Mastercard, Visa en diverse bankpassen, deze moeten wel vooraf geactiveerd zijn voor pinnen buiten Europa.
In Egypte worden vrijwel overal creditcards geaccepteerd, zoals Mastercard, Visa, Amex en Diners Club.
Meer praktische informatie over o.a. geldzaken in Egypte kun je lezen via deze link.

Ik hoop je vragen zo goed mogelijk te hebben beantwoord.

Groetjes,
Gina

Reageer