Is Egypte nog een veilige vakantiebestemming na de explosie bij Gizeh?

• 20 mei 2019
  • 3 reacties
  • 170 Bekeken

Beste allen,

Eind juni 2019 heb ik een vakantie geboekt met mijn vriend om 12 dagen naar Egypte te gaan. We vonden het land tot zo ver best veilig om naar toe te gaan. Echter is vandaag weer op het nieuws voorbij gekomen dat er een aanslag is gedaan op een toeristenbus dichtbij Gizeh. Wij zijn natuurlijk ook van plan om allerlei excursies te doen op vakantie. Zelf hebben we een resort geboekt in Hurghada, maar zijn niet van plan 12 dagen enkel daar aan het zwembad ed te blijven. Nu vroegen wij ons af; stel het land krijgt te maken met nog meer aanslagen / is niet meer veilig om naar toe te gaan als vakantiebestemming, hebben we dan het recht om ons geld terug te krijgen bij annulering van de reis? We hebben een doorlopende annuleringsverzekering bij de ANWB.

Met vriendelijke groet,
Priscilla de Hoogh

3 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Hoi Priscilla,

Dank je wel voor je berichtje en allereerst, welkom op de Community!

Ik kan me voorstellen dat je, je zorgen maakt na de explosie in Egypte en dat dit wellicht invloed heeft op de vakantie voorpret. ☹TUI volgt in dit soort situaties de adviezen van Buitenlandse Zaken. De reisadviezen voor Egypte zijn niet veranderd en vanuit TUI gaan de reizen daarom op dit moment door zoals gepland. Mocht het ter plaatse niet veilig zijn om bepaalde excursies uit te voeren, doen we dit niet. Wat betreft de omboekings- of annuleringsregelring vanuit de ANWB wil ik je adviseren om contact met hen op te nemen.

Uiteraard hoop ik dat jullie volgende maand zonder problemen kunnen genieten van jullie vakantie!

Groetjes,
Anouk
M.i. moet je het zo zien: Als er een bomaanslag in Parijs or where ever heeft plaatsgevonden, ga je dan niet meer naar Parijs op vakantie?
Ik kom al jaren in Egypte vrnl. Zuid Sinai - Sharm el Sheikh , Marsa Alam, Dahab en heb me nooit onveilig gevoeld ondanks aanslagen. Egypte is een groot land en natuurlijk moet je bepaalde plekken niet alleen opzoeken maar het risico van een aanslag is tegenwoordig "worldwide"
Wij zijn nu in Hurghada.
niks aan de hand behalve dat het koraal hier niet zo mooi is als sharm el sheik.
Veiligheid prima.
Gaan gewoon in de avond doof hurghada stad lopen.
Allemaal leuke mensen😎

Reageer