Beantwoord

Is een Sinaï-only visum voor Sharm El Sheikh voldoende?

• 14 mei 2019
  • 3 reacties
  • 463 Bekeken

Ik ga over 2 weken naar sharm el sheikh voor vakantie ,nu kwam echter een praatje over het visum en werd mij verteld dat wanneer ik niet geen excursies ga doen en alleen bij het hotel blijf (rixos seagate) dat je helemaal geel betaalde visum nodig hebt maar kan volstaan met het invullen van een papiertje in het vliegtuig en Sinaï-only invult en dan onbetaald een stempel kan krijgen , hoe zit het nou echt maar op de terug reis hebben we een tussen landing op hurghada en weet niet of we dan mogen blijven of uit het vliegtuig moeten en hoe zit dat dan daar als je dan geen visum hebt.
icon

Beste antwoord door Elia 16 mei 2019, 12:06

Hallo,

Het is inderdaad zo dat als je in/bij het hotel blijft of binnen het gebied waar de Sinaï- only ondervalt, dat je geen betaalde visum nodig hebt.
Dan is het invullen van het papiertje en de Sinaï- only voldoende.
Voor de tussenlanding maakt dit niet uit, aangezien je niet achter het douane gebied komt.

Wel geldt dit alleen als je niet langer dan 2 weken op vakantie gaat.
Als je langer gaat dan deze periode, is de betaalde visum wel nodig.

Ik hoop dat ik je met voldoende informatie heb voorzien.

Groetjes,

Elia
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hallo,

Het is inderdaad zo dat als je in/bij het hotel blijft of binnen het gebied waar de Sinaï- only ondervalt, dat je geen betaalde visum nodig hebt.
Dan is het invullen van het papiertje en de Sinaï- only voldoende.
Voor de tussenlanding maakt dit niet uit, aangezien je niet achter het douane gebied komt.

Wel geldt dit alleen als je niet langer dan 2 weken op vakantie gaat.
Als je langer gaat dan deze periode, is de betaalde visum wel nodig.

Ik hoop dat ik je met voldoende informatie heb voorzien.

Groetjes,

Elia
Maar kan ik wel excursies doen met een Sinai only visum? M.a.w. voor welk gebied is dat visum geldig? Ik ben erg benieuwd ...................
Reputatie 3
Badge +1
Beste René,

Het Sinaï-only visum is alleen geldig is het oostelijke gebied van de Sinaï (Sharm-el-Sheikh, Dahab, Taba, Nuweiba), dus als de excursies binnen dit gebied plaats vinden is dat geen probleem.

Groetjes,

Elia

Reageer