Vraag

Hoe kan ik de omruilgarantie toepassen?

• 17 maart 2020
  • 1 reactie
  • 63 Bekeken

Hoi TUI,

Allereerst wil ik aangeven dat ik begrip heb voor de uitzonderlijke situatie waarin jullie je nu bevinden. Ik hoor aan de telefoon (bandje) dat er met man en macht gewerkt wordt aan het terughalen van gestrande reizigers. Respect hiervoor.

Omruilgarantie
Toch heb ik nog een vraag over mijn geplande vakantie naar Curacao op 19 april. Dat is pas over 4 weken, dus daar zal nog geen duidelijkheid over zijn. Daarom wil ik mij graag beroepen op de Omruilgarantie. Die geldt tot 22 dagen voorafgaand aan mijn reis.

Omruilen alleen via TUI Customer Service?
Begrijp ik het goed dat de omruilgarantie alleen telefonisch kan worden ‘ingelost’? Maar als ik nu bel, wordt ik verzocht om de lijn vrij te maken voor urgentere zaken (snap ik volkomen!). Nu vraag ik mij wel af.. ik wil de lijn graag vrij houden, maar ik wil ook niet te laat zijn voor het kosteloos omboeken.

Wat te doen?
Wat kan ik nu het beste doen om mijn reis z.s.m. om te ruilen?

Het zou fijn zijn als jullie de komende week zouden kunnen reageren. En uiteraard alle succes en sterkte gewenst in deze bizarre tijden!

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Terrie,

Dank voor jouw woorden. Logisch dat je vragen hebt over je reis naar Curaçao in deze hectische tijden. Het klopt inderdaad dat het tijdelijk mogelijk is om met de versoepelde Omruilgarantie je reis om te zetten naar een latere vertrekdatum. Daarnaast klopt het ook dat het helaas niet mogelijk is om dit via de TUI Community te regelen. Je kan hiervoor het beste contact opnemen met het TUI Customer Services Center. Op dit moment zijn de lijnen het best bemand en kan je verzoek zonder problemen in behandeling worden genomen. Een goede voorbereiding helpt de collega's aan de telefoon. Zo kan je op de website van TUI alvast kijken naar welke datum of bestemming je wilt omboeken en alvast een hotel en reisduur uitzoeken. Uiteraard kan je ook de huidige reis simpelweg omzetten naar een latere, beschikbare datum.

Nogmaals dank, en succes met het omboeken van de reis!

Groetjes,

Mark

Reageer