Vragen aan TUI in verband met het Coronavirus?

• 14 maart 2020
  • 32 reacties
  • 2680 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Update 26-03-12:30 uur

Waarom annuleert TUI niet alle reizen tot juni?
TUI heeft al alle reizen geannuleerd met vertrek tot 1 mei. Ook brancheorganisatie ANVR adviseert reisorganisaties geen reizen uit te voeren tot en met eind april. Om het overzicht te bewaren voor onze klanten volgen wij dit advies. De ontwikkelingen gaan snel en wijzigen van dag tot dag op dit moment. We staan in nauw contact met het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de ANVR en mochten adviezen worden aangepast dan zullen wij daar opvolging aan geven.

In onze FAQ lees je de laatste updates omtrent het Corona virus. 

Update 22-03-13:00 uur

TUI werkt er hard aan om alle reizigers terug te brengen naar Nederland.

Als gevolg van alle beperkingen van het vliegverkeer zullen wij met ingang van 23 maart stoppen met vliegen volgens het reguliere vluchtschema. We zijn druk bezig met het inzetten van extra repatriëringsvluchten om gestrande reizigers terug naar Nederland te kunnen brengen. Dit doen we in nauw overleg met het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Het is heel belangrijk dat u zich zo snel mogelijk registreert bij Buitenlandse Zaken, zodat de ambassade weet waar u bent. Dit kan via: https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl/.

Houd daarnaast de FAQ pagina in de gaten voor de meest actuele informatie.

Update 20-03-14:00 uur

TUI annuleert alle reizen tot en met 30 april 2020. 
TUI annuleert vanwege het Coronavirus alle reizen (o.a. pakketreizen, hotels, vliegtickets en rondreizen) met vertrek tot en met 30 april 2020.

Via onderstaande FAQ kun je antwoord vinden op de meest gestelde vragen i.v.m. het coronavirus:

FAQ: https://www.tui.nl/coronavirus-faq/

We betreuren de situatie en hopen op je begrip.

Update 15-03-11:30 uur

Ook wij zijn genoodzaakt onze pakketreizen te schrappen t/m 31 maart en we verstrekken waardevouchers voor een vakantie op een later tijdstip. Omdat wij wereldwijd bestemmingen aanbieden, ligt het voor ons iets anders om te zeggen dat we helemaal stoppen met vliegen.

We houden ook rekening met reizigers die, juist in deze hectische tijden, een los ticket bij ons hebben gekocht naar een bestemming waar zij zich veilig voelen of zelfs wonen. En zo lang de lokale autoriteiten het toestaan dat wij inwoners en onze reizigers veilig kunnen thuis brengen, zullen wij dat doen.

Reizigers die niet willen vliegen naar een bestemming zonder inreisverbod, krijgen van ons een voucher waarmee zij op een later tijdstip kunnen reizen.

Hier bundelden we alle antwoorden op de meest gestelde vragen i.v.m. het coronavirus:

https://www.tui.nl/coronavirus-faq/

Update 14-03 22:00 uur

Gezien de extreme drukte op dit moment bij onze customer services center zijn wij niet in staat om alle vragen te beantwoorden. Wij benaderen proactief de klanten met de hoogste urgentie (de vertrekken van de komende dagen). 

Hier bundelden we alle antwoorden op de meest gestelde vragen i.v.m. het coronavirus:

We betreuren de situatie en hopen op je begrip.

Update 14-03 18:00 uur

VOOR REIZIGERS OP EEN BESTEMMING MET INREISBEPERKINGEN 

De komende week (t/m 22 maart) zullen we onze reizigers ophalen die op een bestemming zijn waar inreisbeperkingen zijn opgelegd. Reizigers vliegen in principe op hun oorspronkelijk geboekte terugreisdatum terug naar Nederland met TUI fly. Mocht dat in uitzonderlijke gevallen niet lukken dan zullen wij hen daarover een bericht sturen. Dit geldt vanzelfsprekend zo lang wij mogen vliegen van de betreffende lokale autoriteiten. Uiteraard laten we heel spoedig weten wat we zullen doen voor reizigers die na 22 maart zouden terugvliegen.

32 reacties

Netjes en duidelijk het besluit van Corendon. 

Wij wonen in België en zouden binnenkort  naar de Canarische eilanden gaan. België heeft al afgeraden om te reizen. Ook in Nederland schrappen veel reisorganisaties hun vluchten. Tui België heeft dit ook al beslist. Van Tui Nederland nog niks gehoord. Spanje heeft overal strenge maatregelen afgekondigd inclusief Canarische eilanden. Hopelijk gaan jullie hetzelfde beslissen als de andere reisorganisaties in belang van de bevolking.

Wij wonen in België en zouden binnenkort  naar de Canarische eilanden gaan. België heeft al afgeraden om te reizen. Ook in Nederland schrappen veel reisorganisaties hun vluchten. Tui België heeft dit ook al beslist. Van Tui Nederland nog niks gehoord. Spanje heeft overal strenge maatregelen afgekondigd inclusief Canarische eilanden. Hopelijk gaan jullie hetzelfde beslissen als de andere reisorganisaties in belang van de bevolking.

Wij vertrekken ook normaal vanuit schiphol naar Gambia 8 april. Wij zijn ook Belgen. Ik ben benieuwd of ze ook hun verantwoordelijkheid gaan nemen. 

Wij zijn Belgen 77 en 72 jaar oud en vertrekken binnenkort naar Egypte via Eindhoven. Ook wij hopen dat TUI zijn verantwoordelijkheid neemt! Het is niet onze bedoeling een terug betaling te eisen, maar we willen graag onze reis omboeken naar een latere datum.

Wij moeten ons geld ook niet terug maar ook wel opschuiven naar volgend jaar... Gambia blijft toch onze nr 1.

Beste Marieke, 

Krijgen klanten die alleen een vliegticket hadden geboekt bij TUI ook een waardevoucher?

Met vriendelijke groet, 

Cherry

Reputatie 4
Badge +1

Beste @Cherryy ,

Ik zou de FAQ in de gaten houden hiervoor. Deze wordt telkens bijgewerkt.

Met vriendelijke groet,
Marieke

Wat met de reizen tussen 1 april en 15 april, nu Tui alles annuleert tot en met 31 maart en alles vanaf 15 april kan omgeboekt worden?

Ja, voor iedereen is er een oplossing , behalve voor diegenen die reizen in het paasverlof. Waarschijnlijk de grootste groep

Wij zijn twee zeventigers en wilden voor onze 50ste huwelijksverjaardag een leuke reis maken naar Egypte samen met onze kleinkinderen. Het is een nachtmerrie geworden!

Ik ben momenteel in Portugal. TUI haalt iedereen teeug uit Spanje maar over ons is niks bekend. De situatie hier is gespannen en niemand kan ons iets vertellen. TUI zelf is onbereikbaar. Gaat TUI ons terughalen? Of vertrekt ons vliegtuig morgen gewoon terug naar Amsterdam?? Het is onzeker of de grenzen van Portugal worden afgesloten.

Beste,

Mijn ouders zitten op dit moment in Marokko en zouden normaliter 1 april naar huis vliegen met jullie maatschappij. Nu lees ik net dat ze tot donderdag nog tot donderdag kunnen terug vliegen.

Wat dienen we hiervoor te doen? Wie dienen hiervoor te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Samira Bersoul

Wij zouden vrijdag a.s. naar mexico en krijgen nu een voucher. Maar alle reizen voor de komende anderhalf jaar zijn geboekt. We kunnen hier niets mee. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen? Wij willen dus wel ons geld terug. Als de situatie omgekeerd was, en ik wilde annuleren, dan kreeg ik geen cent terug. Waarom moet tui dan wel mijn geld vasthouden? Moeten comsumenten nu de dupe zijn van deze situatie? 

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen @Jarni,

Bedankt voor je vraag op onze Community. 

Graag wil ik je doorverwijzen naar onze FAQ pagina. Hierin staat het volgende omschreven: 

Boekingen met vertrek vanaf 1 april en verder  
Voor deze boekingen gaan we, op basis van de informatie die we nu hebben, ervan uit dat uw reis doorgaat. Dit is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment.

Dit is ook de enige de informatie die wij op dit moment hebben. Zodra het verandert, wordt het op de FAQ vermeld. Ik zou je willen adviseren op deze pagina in de gaten te houden hiervoor. 

Groet, ^Daisy

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen @Chrish & @PEETERS01,

Dank voor jullie reacties op onze Community. Dit is voor iedereen een lastige en onzekere tijd. TUI doet wat in haar macht ligt, op basis van de informatie die regelmatig wijzigt. 

Ik zou jullie graag willen doorverwijzen naar onze pagina met veelgestelde vragen. Hier kun je lezen dat alle vluchten t/m 31 maart zijn geannuleerd. We zijn nu druk bezig om alle klanten te benaderen die voor deze tijd op reis zouden gaan. Voor de geannuleerde reizen wordt een voucher uitgereikt, die op een later tijdstip ingezet kan worden. Ook dit is terug te vinden in de FAQ. 

Voor reizen vanaf 1 april en verder geldt: 
Voor deze boekingen gaan we, op basis van de informatie die we nu hebben, ervan uit dat uw reis doorgaat. Dit is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. 

Ook daarom wil ik adviseren onze FAQ pagina goed in te gaten te houden, daarop zullen we constant onze informatie updaten. Meer informatie dan dat, hebben wij zelf op dit moment ook niet. 

Ik hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor het begrip en geduld. 

Groet, ^Daisy

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen @JenB

Ik begrijp dat dit voor de consument een vervelende situatie is. Wij als organisatie hadden dit uiteraard ook veel liever anders (lees: helemaal niet!) gezien. We doen ons uiterste best om voor een ieder tot een passende oplossing te komen. 

Zoals ook in de FAQ staat omschreven: We begrijpen heel goed dat u misschien een voorkeur heeft voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing. Het SGR staat garant voor de voucher voor pakketreizen.

Je mag de reis ook om boeken naar een later moment. De reis moet binnen een jaar geboekt zijn, hij hoeft nog niet direct uitgevoerd te zijn. Mijn collega's van de klantenservice kunnen je hier meer informatie over geven. Wel wil ik er bij zeggen dat zij op dit moment erg druk zijn, om iedereen zo veel mogelijk te woord te staan. 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en ik wil je danken voor je begrip. Niemand heeft om deze situatie gevraagd, laten we hopen dat de rust snel terug keert! 

Groet, ^Daisy

Reputatie 3
Badge

Beste,

Mijn ouders zitten op dit moment in Marokko en zouden normaliter 1 april naar huis vliegen met jullie maatschappij. Nu lees ik net dat ze tot donderdag nog tot donderdag kunnen terug vliegen.

Wat dienen we hiervoor te doen? Wie dienen hiervoor te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Samira Bersoul

Goedemorgen @Sbersoul , 

Bedankt voor je bericht op onze Community. 

Graag wil ik je attenderen op onze FAQ omtrent het Corona virus. 

Hierin staat het volgende over Marokko: 

Marokko:
De regering van Marokko heeft haar grenzen gesloten voor alle inkomend vliegverkeer. Reisorganisaties krijgen kort de gelegenheid om hun reizigers op te halen. TUI stuurt diverse vliegtuigen naar Marokko om de reizigers van TUI/Kras op te halen. Dit betekent dat klanten mogelijk op een andere vlucht terugvliegen dan oorspronkelijk gepland. TUI heeft inmiddels contact gehad met alle klanten die nog in Marokko verblijven. Mocht u onverhoopt geen contact hebben gehad met TUI, neem dan zo snel mogelijk contact op met de reisleiding ter plaatse.   

Mocht er nog geen contact met je ouders zijn geweest, dan wil ik ze vragen zo snel mogelijk contact op te nemen met de reisleiding ter plaatse. 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben & dat je ouders snel weer veilig thuis mogen komen! 

Groet, ^Daisy

Reputatie 3
Badge

Ja, voor iedereen is er een oplossing , behalve voor diegenen die reizen in het paasverlof. Waarschijnlijk de grootste groep

Wij zijn twee zeventigers en wilden voor onze 50ste huwelijksverjaardag een leuke reis maken naar Egypte samen met onze kleinkinderen. Het is een nachtmerrie geworden!

Goedemorgen @Lief

Bedankt voor je bericht op onze Community. Allereerst: Gefeliciteerd met jullie 50 jarige huwelijk!! Dat is niet niks 🙂

We snappen dat je je zorgen maakt en wilt weten waar je aan toe bent. Dit is ook voor TUI een zeer lastige en vooral nieuwe situatie, waar we nog nooit eerder mee te maken hebben gehad. We doen ons best om er zo goed mogelijk mee om te gaan. 

Op dit moment is er nog niets bekend over reizen die vertrekken vanaf 1 april. We kunnen hier na 25 maart meer uitspraak over doen. Daarom wil ik graag wijzen op onze FAQ pagina, waar we onze nieuwste informatie delen. 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wil je danken voor je begrip! 

Groet, ^Daisy

Reputatie 3
Badge

Ik ben momenteel in Portugal. TUI haalt iedereen teeug uit Spanje maar over ons is niks bekend. De situatie hier is gespannen en niemand kan ons iets vertellen. TUI zelf is onbereikbaar. Gaat TUI ons terughalen? Of vertrekt ons vliegtuig morgen gewoon terug naar Amsterdam?? Het is onzeker of de grenzen van Portugal worden afgesloten.

Goedemorgen @LisanneBoers

Bedankt voor je bericht op onze Community. 

Op het moment van schrijven is er nog niets bekend over Portugal. Wat ik wel kan vertellen, is dat TUI  er alles aan doet om al haar reizigers zo snel mogelijk terug te vliegen naar Nederland. Wij nemen hierover persoonlijk contact met je op per mail, sms of telefonisch. Zorg dus dat je goed bereikbaar blijft. Je kunt ook altijd terecht bij de lokale reisleiding of op onze website.

Mocht er nieuwe informatie zijn, dan delen wij dit ook op onze FAQ pagina. Houd deze dus goed in de gaten! 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Bedankt voor je begrip.

Groet, ^Daisy

Hoi,

Ok ben gisteren naar tui geweest ivm mijn reis van 8 april normaal gezien naar Gambia. Ik heb deze kunnen omzetten zonder moeite. Ik was wel binnen mijn 22 dagen. Dus zou aanraden net hetzelfde te doen. Voor deze mensen van tui is het ook de eerste keer ze willen vooral tevreden klanten. We gaan gewoon een andere datum op reis! 

Vriendelijke groeten an

Fijn voor jou! Ook wij kunnen nog omboeken, maar ik zou op dit moment niet weten naar waar en op welke datum we kunnen vertrekken. Ik zie nog geen einde aan deze crisis en je kan maar eenmaal omboeken. Ik had liever een voucher gekregen dan kan ik boeken op het moment dat het voor ons terug veilig is. Als we dan nog leven!

Goedenavond! Wij hebben een reis geboekt naar Gran Canaria op 15 april. Liefst vertrekken we natuurlijk gewoon die dag, maar de kans dat dat gaat lukken lijkt steeds kleiner te worden. We overwegen dus gebruik te maken van de omboekregeling. De vraag waar ik nu mee zit is wat als we het risico nemen en niet omboeken, en uiteindelijk toch niet kunnen vertrekken de 15e. Zullen we dan een voucher krijgen, zoals ook gebeurt bij de reizen die deze maand al zijn gecanceld? 

Ik zou als ik jullie was zo snel mogelijk contact nemen met tui. Deze mensen zijn echt flexibel en doen er alles aan om iedereen te helpen. Dit is pure overmavht voor de reizigers Maar ook voor hun! Dit is voor hun ook de eerste keer dat ze zoiets meemaken en eigenlijk willen ze alleen maar helpen.....dus komt goed:)

Foei, ik werd er niet goed van. Vandaag kreeg ik van TUI de mededeling dat mijn e-tickets klaar zijn om te vertrekken op 8 april. Dat kan er nog maar bij!j Als er in België vandaag een lockdown wordt afgekondigd tot 5 april dan beseft iedereen dat 8 april zeker nog niet veilig is. Als de Europese grenzen voor 1 maand worden gesloten, hoe gaan jullie ons dan terug halen?

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Lief,

Ik vind het oprecht heel vervelend dat je een e-mail hebt gekregen dat je e-tickets gereed zijn, gezien de huidige, onzekere situatie. Het is zo dat alle reizen t/m 5 april worden/zijn geannuleerd. Alle reizen die ná 5 april plaatsvinden, gaan voor zover nu bekend gewoon door. Het is goed mogelijk dat dit een dezer dagen gaat veranderen, maar het systeem kan hier geen onderscheidt in maken en stuurt op gezette tijden een e-mail uit. Zo krijg je inderdaad 21 dagen vóór vertrek bericht dat je e-tickets gereed zijn. Op het moment van schrijven is er nog niets bekend over de reizen die plaats vinden ná 5 april en t/m 15 april en later. Uiterlijk 25 maart wordt er een besluit genomen over de reizen die vanaf 6 t/m 15 april moeten plaatsvinden. Hierover ontvang je dus nog bericht.

Door de uitbraak van het coronavirus verkeren wij momenteel in een zeer uitzonderlijke situatie. Een situatie die gevolgen met zich mee brengt waarmee we niet eerder te maken hebben gehad. Wij vragen hierin ook je begrip. Er wordt nu prioriteit gegeven aan de mensen op bestemming en die t/m 5 april zouden vertrekken.

Groetjes,

Mark

Onze reis d.d. 18 april naar Cyprus is helaas, maar ook begrijpelijk, geannuleerd. Het zou voor mij en mijn vriendin de laatste vakantie met zijn 2-tjes zijn aangezien we zwanger zijn van ons 1e kind. Ter compensatie krijgen we mogelijk een voucher aangeboden. Mijn eerste vraag is wat het verschil is tussen de voucher en omruilgarantie? Tweede vraag is wat als we niet met een half jaar oud kind willen reizen? Dit zal namelijk +/- het geval zijn als we onze voucher willen verzilveren?

Reageer