Vraag

Worden mijn huidige kortingen meegenomen naar een nieuwe reis als deze duurder wordt?

• 26 maart 2020
  • 3 reacties
  • 31 Bekeken

Onze vakantie in mei naar Curacao zal zeer waarschijnlijk niet doorgaan.Er is een versoepelde omboekgarantie gekomen. Ik heb gekeken naar de zelfde reis naar bv jan of feb 2021. Die reis is per persoon wel iets goedkoper, maar alle kortingen (Vroegboek, kassa, aanbiedings) zijn opeens allemaal vedwenen, waardoor de vakantie bijna 50% duurder is geworden. Dat is niet acceptabel. Ik ga nu natuurlijk niet omboeken.

Komen deze kortingen nog terug? Waarom worden niet dezelfde kortingen gegeven als op de oorspronkelijke boeking? 

Ook al krijg je een voucher, niemand gaat in 1 klap 50% meer betalen. Komen die kortingen niet terug, dan zal ik genoodzaakt zijn om de gehele reissom terug te vorderen als de reis door TUI wordt gecancelled.

3 reacties

Reputatie 3
Badge

Beste @Onno van Laarhoven,

Dank voor uw bericht op onze Community. 

TUI heeft helaas alle reizen t/m 30 april moeten annuleren. Reizigers waarvan de boeking door ons is geannuleerd, ontvangen een voucher. Deze voucher is 1 jaar geldig.

Over reizen die in mei plaatsvinden, kunnen wij nu nog niets zeggen. Dat is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. Op basis van de informatie die we nu hebben, gaat uw reis nog door. We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zullen indien nodig aanvullende maatregelen nemen. 

Mocht u twijfelen over de reis, kunt u gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie. Hiermee kunt u uw reis om boeken naar een andere bestemming of datum, gedurende het gehele zomerseizoen, met uiterlijk vertrek op 30/10/2020. Meer informatie hierover is terug te lezen in onze FAQ.

Natuurlijk begrijp ik uw opmerking over de prijzen. Prijzen fluctueren dagelijks, ze kunnen stijgen maar ook dalen. Onze kortingen komen regelmatig terug, maar over kortingen en prijzen kan ik geen uitspraken doen. 

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Groet, ^Daisy

Daisy, toch zou ik willen verzoeken om dit met de legerleiding op te nemen. Die kortingen worden bijna op alle reizen standaard gegeven, en nu helemaal niets meer. Dat maakt een gecancelde en daarna omgeboekte vakantie onacceptabel duur en dat kan niet de bedoeling zijn. Want dan gaan mensen massaal hun geld terugvorderen en dat is ook niet goed voor TUI

Met vriendelijke groeten, Onno

Badge

@Onno van Laarhoven 

Beste Onno, als omboeken je reis zoveel duurder maken adviseer ik te wachten op de voucher. Zoals Daisy al zei fluctueren de prijzen ieder moment. Dit heeft te maken met vraag en aanbod. Er komen zeker wel weer voordeelweken bij TUI. Op dit moment kan ik daar niet zoveel over zeggen. We hebben op dit moment geen campagnes ivm de Corona problematiek. Daarom adviseer ik je om te wachten tot het allemaal weer in normaal vaarwater gekomen is. 

Groet, ^Ilse 

Reageer