Wat zijn jouw staycation tips?

• 24 april 2020
  • 2 reacties
  • 329 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Community Manager TUI
  • 307 reacties

Wat zullen we vandaag eens doen?

Als ik op vakantie ben, is mijn favoriete moment van de dag ’s ochtends bij de koffie verzinnen wat we gaan ondernemen. Een stadje bezoeken, een stukje wandelen of toch lekker naar het strand? Het gevoel dat je niets hoeft en alles kan is toch het lekkerste dat er is? :-)

Grote kans dat je nu ook je dag begint met de vraag: Wat zullen we vandaag eens doen? Jammer genoeg niet omdat je met vakantie bent. Maar omdat je inmiddels je hele boekenkast hebt gelezen, alle spelletjes gespeeld en netflix hebt uitgekeken. Dus wat gaan we doen?

Op het TUI Reisblog geeft Bartsboekje 5 tips voor een staycation, een vakantie vanuit huis. Maar we zijn vooral heel benieuwd hoe jij hier zelf invulling aan geeft. Hoe maak jij van deze periode toch een leuke tijd?

Ben je begonnen aan een klusproject? Zijn er boeken/films of series waar je nu helemaal in op kan gaan? Doe je een cursus? Of maak je leuke knutsels met je kinderen?

Deel hieronder jouw staycation tips met de TUI Community en inspireer anderen.

2 reacties

Met de hele vriendengroep op vakantie naar Frankrijk. Een groot huis, ergens op het platteland en geen verplichtingen. Uiteindelijk bestaat de dag uit vroeg borrelen, uren lang kokkerellen en uiteindelijk lang tafelen. Ja dat mis ik wel in deze tijden!

Gelukkig hebben we er iets op bedacht, de Smikkelbox!

Elke week is een van de vrienden aan de beurt om de inhoud voor de box te verzorgen. Op een vastgesteld tijdstip, vaak een dag van te voren, zetten we de lege box bij de voordeur en nadat de vul-ploeg is langsgekomen word er aangebeld zodat we de box weer binnen kunnen halen. De box gaat vaak direct in de koelkast en spieken is niet toegestaan!

Een dag later is het tijd om met elkaar de inhoud van de Smikkelbox te bekijken, dit doen we via één van de digitale communicatietools (zoals Skype, Microsoft Teams of Zoom). De ene keer is het een gerecht wat we met elkaar gaan bereiden of we hebben alle ingrediënten om met elkaar een heerlijke borrelplank klaar te maken voor bij de digitale pub quiz.

Wat de inhoud van de box ook is, het zorgt voor gezellige avonden met de vriendengroep net zoals normaal in Frankrijk.

M'n zusje en ik zijn heel close en zien elkaar in normale omstandigheden toch zeker elke 3 weken. Nu kan dat even niet, we wonen niet bij elkaar in de buurt. Mijn nichtjes missen 'Tante Sharon' ook best wel, ik ben al zoooo lang niet langsgekomen... 

Om toch van me te laten horen, heb ik een uitdaging voor ze bedacht: de 'thuisblijf-uitdaging'. Het is heel eenvoudig, je verzint een paar opdrachten die ze moeten uitvoeren, één opdracht per dag. Als de opdracht is uitgevoerd, wordt er een foto van het eindresultaat gemaakt. Als beloning mogen ze dan een cadeautje uitpakken.

De cadeautjes hoeven niet duur te zijn, voor 7 opdrachten was ik ongeveer 20 euro kwijt in totaal. Het gaat meer om het uitpakken dan wat er in zit. 

De foto's zijn leuk voor later, dan zijn er toch nog leuke herinneringen aan deze bizarre periode. 

Ze namen het heel serieus en hebben echt hun best gedaan om de opdrachten goed uit te voeren. Het was zelfs zo'n succes dat de 'thuisblijf-uitdaging deel 2' morgen wordt opgestuurd. 

Daarnaast is handlettering één van mijn hobby's. Post heeft sinds de corona uitbraak veel meer waarde gekregen en nu maak ik heel wat kaartjes om naar familie, vrienden en kennissen te sturen. Altijd leuk om een zelfgemaakt kaartje in de brievenbus of op de mat te vinden. 

De basis voor handlettering is makkelijk te leren, er staan genoeg instructie filmpjes online. En om te starten heb je niet zo heel veel materiaal nodig. Plezier gegarandeerd voor jezelf tijdens het maken van de kaartjes en je maakt er ook nog iemand anders blij mee. Win-win toch! 

Reageer