Vraag

Voucherbedrag restitueren

• 10 juli 2020
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

Onze geplande vakantie naar Griekenland in mei 2019 werd door Tui geannuleerd i.v.m. Corona maatregelen.

Hiervoor hebben wij een voucher ontvangen, met een geldigheid van 1 jaar.

Nu ben ik zwanger en dat betekent dus dat ik het voucher niet zal kunnen gebruiken.

We hebben een aanzienlijke som betaald voor de vakantie naar Griekenland.

Geld dat van ons is en dat we nu heel goed kunnen gebruiken i.v.m. de zwangerschap.

Wij willen dus niet wachten tot het voucher verlopen is om het geld terug te krijgen, maar er per direct over kunnen beschikken.

Ik heb met het plaatselijk TUI reisbureau gebeld over de situatie en hier werd direct afwijzend op gereageerd.

Ik hoop dat U onze positie zult begrijpen en in deze een positief besluit zult nemen en het geld direct zult restitueren.

Helaas is het niet mogelijk om per e-mail persoonlijk contact met U te krijgen, vandaar dat ik deze community hiervoor gebruik.

Natuurlijk ben ik bereid de situatie persoonlijk toe te lichten via mail of telefoon.

Met vriendelijke groet.

2 reacties

Hoi Mandy, 

Ik heb een soortgelijke situatie. Helaas kwam ik ook niet verder door de vestiging te bellen. Ik ben erg benieuwd hoe we aanspraak kunnen maken op een restitutie zonder een jaar te hoeven wachten. Zoals te lezen in de FAQ zou dit wel moeten kunnen. Helaas word er niet aangegeven hoe...

groetjes, 

Emily 

Reputatie 1
Badge

Hi @Mandy Kaijen

Allereerst van harte gefeliciteerd met de zwangerschap! Ik kan mij goed voorstellen dat een vakantie niet ideaal is op dit moment. Daarom kan ik mij ook goed voorstellen dat je voorkeur hebt voor teruggave van de reissom. Deze omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk dat wij daarin ook gekozen hebben voor een uitzonderlijke oplossing. De corona voucher is een tijdelijke oplossing. Je behoudt het recht op teruggave van de reissom, alleen niet direct. Hoe graag we het ook willen, helaas is het op dit moment voor ons financieel niet haalbaar om restituties in geld uit te keren. Om deze reden ontvang je een voucher ter waarde van de betaalde reissom. Indien je het voucher één jaar na uitgifte niet hebt kunnen of willen gebruiken, staat het je vrij om alsnog restitutie in geld te verzoeken. Daarnaast wil ik ook nog aangeven dat jullie niet binnen 1 jaar op reis hoeven met het voucher, de reis dient enkel binnen het jaar geboekt te worden. Meer informatie over het voucher kun je vinden op https://www.tui.nl/corona-voucher/.

Met vriendelijke groet,

Manouk 

Reageer