Beantwoord

Tips voor Denemarken/Kopenhagen?

• 13 februari 2020
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Community Manager
  • 80 reacties

Hoi Community,

Ik ga over een maandje een lang weekend naar Kopenhagen. Hebben jullie misschien wat tips voor mij? Zijn er bepaalde plekken die ik echt moet zien? Activiteiten/evenementen die ik niet kan missen? Gerechten die ik moet proberen? Moet ik mijn Euros omwisselen naar Deense kronen?

Alle tips of ervaringen zijn welkom! 

Alvast bedankt allemaal! :grin:

icon

Beste antwoord door PatrickZ 28 februari 2020, 23:39

Hallo Dimi,

Leuk vooruitzicht, zo'n stedentrip naar Kopenhagen.

Kopenhagen is echt een fantastische stad waar je tijd tekort gaat komen om alles te zien. Van het Christiansborg paleis tot de Nyhavn (nieuwe haven), de ronde toren en natuurlijk niet te vergeten het standbeeld van de kleine zeemeermin.

Een van de meest traditioneel Deense gerechten is Aebleflaesk. Dat is gebakken spek met appels, suiker en tijm. Traditioneel geserveerd met roggebrood. Dit gaat goed samen met een van de vele lokale bieren.

De lokale valuta is inderdaad de Deense kroon, Euro's worden over het algemeen niet geaccepteerd en als ze wel geaccepteerd worden dan betaal je een zeer ongunstige wisselkoers. Toch hoef je niet veel contant geld mee te nemen, je kunt overal pinnen. Sterker nog, op veel plekken wordt contant geld niet eens meer geaccepteerd en kun je dus alleen maar pinnen. Daarom zou ik aanraden geen grote bedragen contant geld op te nemen.

Veel plezier in Kopenhagen!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hallo Dimi,

Leuk vooruitzicht, zo'n stedentrip naar Kopenhagen.

Kopenhagen is echt een fantastische stad waar je tijd tekort gaat komen om alles te zien. Van het Christiansborg paleis tot de Nyhavn (nieuwe haven), de ronde toren en natuurlijk niet te vergeten het standbeeld van de kleine zeemeermin.

Een van de meest traditioneel Deense gerechten is Aebleflaesk. Dat is gebakken spek met appels, suiker en tijm. Traditioneel geserveerd met roggebrood. Dit gaat goed samen met een van de vele lokale bieren.

De lokale valuta is inderdaad de Deense kroon, Euro's worden over het algemeen niet geaccepteerd en als ze wel geaccepteerd worden dan betaal je een zeer ongunstige wisselkoers. Toch hoef je niet veel contant geld mee te nemen, je kunt overal pinnen. Sterker nog, op veel plekken wordt contant geld niet eens meer geaccepteerd en kun je dus alleen maar pinnen. Daarom zou ik aanraden geen grote bedragen contant geld op te nemen.

Veel plezier in Kopenhagen!

Reputatie 2
Badge +1

Thanks, voor de tips @PatrickZ! Ik ga zeker Aebleflaesk uitbroberen en een biertje erbij is nooit verkeerd ;).

Reageer