Hebben jullie tips tegen verveling nu je thuis zit en niet op vakantie kan?

• 20 maart 2020
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hoi allemaal,

Nu veel van jullie binnen zitten, niet meer op vakantie kunnen en veel gesloten is, ben ik benieuwd of jullie tips hebben tegen verveling. Leuke series, spelletjes, tips om in beweging te blijven? Ben benieuwd!

4 reacties

Reputatie 4
Badge +1

@Ilse

Wij zijn weer aan het netflixen geslagen (volgen o.a. Outlander, dat zich afspeelt in Schotland, zo zien we toch wat van de wereld 😉), en wij zijn ook weer ouderwets spelletjes aan het doen, zoals Levensweg en de Da vinci code!

En wij hebben wat sportapps zoals Six Pack en PushUps (spreken beide voor zich 😊)

Soms gaan we even naar buiten wandelen of joggen! Even wat frisse lucht

Wat doe jjj zelf om het vol te houden?

Groetjes,

Marieke

Reputatie 3
Badge

Hi @Ilse

Wat een leuke vraag! Ik moet heel eerlijk zeggen dat wij daar nog geen seconde over hebben nagedacht, omdat we druk zijn met het terug halen van alle passagiers, beantwoorden van vragen etc. 

Maar.. ik heb wel wat ideeën voor je. De ideeën variëren van jong tot oud, dus er zit vast wat leuks voor je tussen! 

• Koekjes bakken
  • Ansichtkaartjes maken & schrijven
  • De koekjes + zelfgemaakte kaartjes bij het verzorgingstehuis/bejaardentehuis in de buurt brengen
  • Spontaan bloemetjes geven aan de mensen die een hart onder de riem kunnen gebruiken
  • Online sportlessen volgen
  • Eindelijk die online cursus volgen die je al tijden hebt uitgesteld
  • Tijdelijk een hond uit het asiel in huis nemen en om daar voor te zorgen
  • Een muziek instrument leren bespelen via YouTube filmpjes
  • Een beautydagje voor jezelf inplannen met maskertjes, manicure, pedicure etc. 
  • Koop via bol.com een Kletspot en ga lekker een avondje kletsen met elkaar
  • Haal ouderwetse spelletjes zoals ganzenbord en mens erger je niet uit de kast en ga voor een spelletjes avond
  • Probeer eens te mediteren
  • Netflix uitspelen
  • Verstuur kaartjes naar vrienden en familie
  • Of naar eenzame ouderen in de buurt
  • Maak extra veel avondeten en breng een portie naar de alleenstaande buurman/buurvrouw
  • Keer je huis binnenste buiten en houdt een extra grote voorjaarsschoonmaak
  • Zet nuttige spullen op Marktplaats en probeer een zakcentje bij te verdienen
  • Breng je oude kleding naar “de zak van Max” voor het goede doel
  • Lees elke dag minimaal 20 pagina's uit een boek
  • Ga knutselen en haal je inspiratie van Pinterest af
  • Probeer 24 uur zonder telefoon te leven en kijk wat het met je doet
  • Of zelfs 24 uur zonder telefoon, laptop, TV, computer, iPad of andere schermen. Durf je het aan? 
  • Schrijf een brief naar je toekomstige ik
    • Hoe ziet de wereld er over 3 maanden uit?
    • Hoe ziet de wereld er over 1 jaar uit?
    • Wat wil je over een jaar bereikt hebben?
    • Hoe ziet jouw leven er over 5 jaar uit?
  • Maak fotoboeken van je vorige vakanties, zodat je lekker kunt nagenieten
  • Struin het internet af naar je volgende vakantie
  • Maak een bucketlist 
  • Bel die vriendin die je al in tijden niet gesproken hebt
  • Plan digitale borrels in met vrienden (iedereen op FaceTime met een wijntje in zijn hand!)
  • Een onmogelijke puzzel van 1000 stukjes maken (heel rustgevend!)
  • Deze lijst aanvullen met nog meer ideeën.
  • ..
  • ..
  • ..

We horen het graag Ilse! 

Voor nu een goed weekend toegewenst. En misschien nog wel de allerbelangrijkste op de lijst om te doen: BLIJF GEZOND :) 

Groet, ^Daisy

​​​​​​

​​​​​​​

Reputatie 4
Badge +1

Het lijkt soms wel alsof ik een van de weinige mensen ben die nog normaal aan het werk is, van thuis zitten is voor mij dus geen sprake. In tegendeel, we hebben het momenteel behoorlijk druk op het werk.

Maar mocht ik thuis komen te zitten, dan hoef ik me niet te vervelen. Er zijn nog zat klussen die moeten gebeuren in en om het huis, daar zou ik dan mooi aan toe komen.

Dat is dus mijn tip, ga klussen of tuinieren. Zo lang de bouwmarkten en tuincentra nog open zijn hoeft niemand zich te vervelen, iedereen heeft wel dingen die nog gedaan moeten worden maar waar je normaal nooit aan toe komt.

Een ander idee is om een keer uitgebreid te koken. Niet gewoon een dagelijkse hap op tafel zetten, steek er een keer wat meer werk in. Maak bijvoorbeeld eens een rijsttafel klaar, daar ben je inclusief voorbereiding zo een dag mee bezig. Nu de restaurants dicht zijn is dat een goede manier om toch lekker te eten.

Reputatie 3
Badge +2

Wat een leuke ideeën allemaal, bedankt! Ik ben ook nog aan het werk, maar ik heb nu veel meer tijd over door het thuiswerken. En in het weekend natuurlijk ook, doordat zo veel gesloten is.

Tot nu toe heb ik vooral Netflix gekeken, maar voor mijn gevoel heb ik inmiddels bijna alles gezien :sweat_smile: met deze ideeën kan ik verder! 

Zijn er nog meer mensen die een leuk en origineel idee hebben?

Reageer