Geld terug in plaats van Voucher

  • 27 juli 2020
  • 1 reactie
  • 1462 Bekeken

Tui moet wettelijk gezien geld terugbetalen als een reis niet doorgaat.

Wij worden ook van het kastje naar de muur gestuurd. Klacht opgeven lukt niet (technische fout) en medewerkers geven onbeschoft antwoord en alleen maar dat men een voucher kan krijgen.

Het is voldoende in het nieuws geweest en Tui houdt gewoon geld vast zonder dit wettelijk te mogen.

Wij zijn bezig een klacht in te dienen, wie heeft voor mij een mailadres?

Dit is schandalig, onbeschoft, klantonvriendelijk en oplichting. Blijkbaar moeten we eerst een advocaat inschakelen om “normaal” contact te krijgen over deze wanprestatie.

Tui Discover your shame!!


1 reactie

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Marianenroy,

De Europese Commissie heeft aangegeven dat de klant bij het annuleren van een reis door de reisorganisatie de keuze moet hebben voor geld terug of een voucher. Maar de commissie heeft er ook begrip voor dat reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen vouchers uitgeven. Daarom roept de commissie ook op om de voucher te accepteren. Om dat te bevorderen doet de commissie een aantal aanbevelingen.  Aanbevelingen die grotendeels al van toepassing zijn op de vouchers die TUI uitgeeft. De vouchers voor pakketreizen zijn immers gedekt door de SGR en klanten behouden hun recht op uitbetaling, maar uitgesteld. Daarnaast zijn ze in overeenstemming met de uitgangspunten zoals overeengekomen tussen de ANVR, de SGR en het ministerie van Economische Zaken. Het uitgeven van vouchers is dus nog steeds mogelijk. De voucher ontzegt je ook geen eventueel recht op geld terug; als je de voucher niet binnen een jaar na uitgifte hebt kunnen of willen inwisselen, zal TUI de volledige (resterende) waarde uiterlijk 1 jaar na uitgiftedatum in contanten terugbetalen.

Je kan een klacht indienen via dit portaal.

vriendelijke groet,

Dimi

Reageer