Geld terug i.p.v. voucher, uitspaak ACM ConsuWijzer

  • 26 maart 2020
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Vandaag een mail gekregen van ACM ConsuWijzer, m.b.t. de vouchers.

Als uw pakketreis wordt geannuleerd door het coronavirus, dan heeft u wettelijk gezien, recht op geld terug en hoeft u de voucher niet te accepteren zegt ACM hierover

Zelfs bij een code rood of het nu wereldwijde code oranje, of als de reisorganisatie zelf de reis annuleert.

Of als je niet 100% kan genieten van je reis omdat door corona veel dingen dicht zijn die je zou gaan bezoeken.

Zelfs al zou je de voucher accepteren op dit moment, dan mag je na 6 maanden alsnog je geld terug eisen.

De voucher mag ook niet het recht op geld terug ontzeggen.

ACM ConsuWijzer wil graag uw meldingen ontvangen en registreert deze bij ; 

de autoriteit consument & markt.

1 melding kan al voldoende zijn voor een onderzoek.

Blijkt een bedrijf toch de regels te overtreden dan kan de ACM dit bekend maken op ;

WWW.CONSUWIJZER.NL

Misstanden kunt u mailen naar ;

info@consuwijzer.nl

Groet ; Ron

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1 reactie

Op de site van de ANVR staat inmiddels een goede uitleg.

Ik neem toch aan dat Tui zich hieraan gaat houden.

Reageer