Vraag

annuleringsvoorwaarden

• 29 juni 2020
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

Ik ben benieuwd waarom TUI hun eigen annuleringsvoorwaarden niet naleefd. Zowel in jullie voorwaarden als die van de ANVR staat duidelijk dat bij annuleren je tot 42 dagen je aanbetaling kwijt bent met een maximum van 35% van de reiskosten. Ik heb geen aanbetaling gedaan, hoef pas medio augustus de reissom te betalen. Ik hoefde ook geen aanbetaling te doen. En nu eisen jullie dat ik desondanks toch 15% annuleringskosten moet betalen. Die 15% staat nergens in jullie voorwaarden, en werd in mijn beleving ter plaatse verzonnen door de helpdesk medewerker. Kunnen jullie mij laten zien waar die 15% ergens in de voorwaarden omschreven staat?

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Theovanalebeek,

Vervelend dat er wat verwarring is ontstaan met betrekking tot de annuleringskosten. Het klopt inderdaad dat, wanneer je een reis hebt geboekt tijdens onze Snelle Boekers Voordelen periode en je deze reis wilt annuleren, je de op dat moment geldende ANVR annuleringskosten verschuldigd bent. Een onderdeel van de Snelle Boekers Voordelen is dat je geen aanbetaling hoefde te voldoen. Echter, bij een annulering zijn altijd de dan geldende ANVR annuleringskosten verschuldigd. Deze informatie staat tevens in je factuur. Voor het gemak heb ik een voorbeeld onderstaand bijgevoegd.

Hopelijk heb ik hierbij je vraag kunnen beantwoorden.

Groetjes,

Mark

Reageer