Toch een deel van de reissom terug?

• 22 maart 2020
  • 8 reacties
  • 65 Bekeken

Onze reis is geannuleer, snap ik. Maar als ik een vocher krijg heb ik daar niet zoveel aan. We zouden met onze kinderen en aanhang samen een week op reis gaan. Onze dochter moet in juli bevallen en kan dus op de volgende reis niet meer mee. En ook voor de anderen wordt het moeilijk om allemaal tegelijk weer vrij te krigen binnen een jaar. De voucher is per persoon??!!! Dus daarom graag een deel van het geld teug en een deel in de vorm van voucher is geen probleem.

8 reacties

Badge

Hi @johan bolk,

We begrijpen heel goed dat je misschien een voorkeur hebt voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij ook voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt onze oplossing en ook het SGR staat garant voor de vouchers van pakketreizen. Daarnaast heb je een jaar de tijd om een nieuwe reis te boeken. De nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan.

Met vriendelijke groet,

Manouk 

Reputatie 4
Badge +1

Misschien kan TUI de reissom verdelen over meerdere vouchers. Op die manier kun je voor iedereen binnen de familie een aparte vakantie boeken in plaats van met z'n allen op vakantie (wat dus niet meer lukt).

Ik weet uiteraard niet of dit technisch mogelijk is, maar je kan er altijd om vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen. En voor TUI maakt het per saldo niet uit.

Reputatie 3
Badge

Beste @PatrickZ & beste @johan bolk,

Voor deze reis ontvangen jullie één voucher, wij kunnen helaas geen splitsing maken in de voucher. We hopen dat jullie hier onderling uit kunnen komen. Het saldo kan na gebruik wél verdeeld worden. De eerste familie kan dus eerst een deel van de voucher gebruiken om de reissom te betalen, hierna kan de tweede familie het resterende deel gebruiken.

Groet, ^Daisy

Hallo Daisy,

Begrijp ik hieruit dat je de voucher voor verschillende reizen kunt gebruiken?

Dit lijkt mij logisch maar eerder werd door Tui toch gehanteerd dat maximaal 20% van de hoofdsom overgehouden kon worden.

Wel fijn en terecht als dit rechtgezet is.

Reputatie 3
Badge

Hi @Thuisarbeider

Zoals gister ook al aangegeven, de vraag staat uit bij mijn collega's. Ik heb er nog geen antwoord op ontvangen, dus dit ben je me nog even verschuldigd. Zodra ik een antwoord heb, laat ik het je direct weten. Graag je geduld en begrip hier. 

Groet, ^Daisy

Hi Daisy,

Sorry maar ik begreep uit je antwoord hierboven dat de 20% regel was vervallen. Zeker nu de ANVR een regeling heeft afgesproken.

Reputatie 3
Badge

Beste @Thuisarbeider

Ik heb verduidelijking ontvangen omtrent het 20% verhaal. Er zijn hierbij waarschijnlijk 2 dingen door elkaar gehaald.

1. Omruilgarantie

Wanneer de klant er zelf voor kiest om zijn reis om te boeken naar een later moment, en de reis blijkt goedkoper te zijn dan de oorspronkelijke reis, dan krijgen zij het verschil in prijs van TUI terug. Dit verschil is met max van 20% van de originele reissom, in de vorm van een voucher. 

1. Voucher

Wanneer TUI de reis heeft geannuleerd krijgen de klanten een voucher, ter waarde van het bedrag van de reis. Hiermee kunnen zij een nieuwe reis boeken. Wanneer er geld over blijft, omdat de nieuwe reis goedkoper is, dan behouden zij het prijsverschil in de vorm van een voucher. Dit kan dan voor een nieuwe reis gebruikt worden.

Ik hoop hiermee je zorgen omtrent de 20% weggenomen te hebben Thuisarbeider. 

Goed weekend en blijf gezond! 

Groet, ^Daisy 

Hallo Daisy,

Bedankt.

Sterkte en blijf ook gezond.

Goed weekend

Reageer