Redelijk asociale “service” mbt Corona

• 14 maart 2020
  • 0 reacties
  • 80 Bekeken

Inmiddels is de situatie dermate dreigend vanwege het Corona virus dat verschillende landen op slot gaan en het RIVM dringend verzoekt om vooral de risicogroepen veilig te houden. 

Tui werkt echter niet heel erg mee om dit voor elkaar te krijgen. Hebben zij niet een belangrijke positie om juist hier aan bij te dragen? Ik vind van wel, zij blijkbaar niet. 

Op de TUI website bij FAQ staat het volgende:

“Ik werk in de zorg. Kan ik mijn geboekte reis kosteloos annuleren?
De overheid heeft zorgpersoneel opgeroepen geen reizen te ondernemen naar het buitenland. U kunt de reis uiteraard annuleren. Hier worden dan wel annuleringskosten zoals afgesproken in de reisovereenkomst voor gerekend.”

Dus; de groep mensen die nu het belangrijkst is en hard nodig is om voor de risicogroepen te kunnen zorgen krijgen niet hun geld terug? Ondanks dat een land als bijvoorbeeld Spanje de noodtoestand uitroept en al allerlei maatregelen neemt? Ik vind dit werkelijk waar verschrikkelijk.

Daarnaast worden de risicogroepen ook niet bepaald tegemoet gekomen; Het lijkt mij vrij duidelijk dat het niet verstandig is voor een hartpatiënt (mijn vader en moeder) om nu naar Schiphol te gaan en vervolgens in een vliegtuig met véél meer dan 100 man op een kluitje te gaan zitten. 
Maar, Tui geeft geen geld terug. Ook bieden zij niet de mogelijkheid tot omboeken, of stellen ze een “tegoed” voor. Voor mensen als ons betekent dit kiezen tussen gezondheid en vakantie. Als we kiezen voor gezondheid, wat we uiteraard doen, betekent dit dat wij heel lang niet meer op vakantie kunnen. We hebben hiervoor lang moeten sparen en dit geld is dan weg. 

Er zijn echter nog steeds mensen die tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen. De mensen die denken “dat het allemaal wel mee valt” zullen als ze dezelfde keuze moeten maken, waarschijnlijk gewoon op vakantie gaan. Met alle gevolgen van dien. 

Ik ben echt verbijsterd dat Tui nog niet zijn verantwoordelijkheid heeft genomen. Neem een voorbeeld aan Corendon. Deze beslissing is ook al wat aan de late kant, maar is nu in ieder geval doortastend waarmee ze bijdragen aan de veiligheid van ons allemaal. 

0 reacties

Laat als eerste een reactie achter!

Reageer