Is het mogelijk om mijn vrijwillige aanbetaling terug te krijgen?

• 23 maart 2020
  • 5 reacties
  • 51 Bekeken

Wij hebben een reis geboekt naar Thailand aankomende zomer. Er was geen aanbetaling verplicht maar ik heb vrijwillig €2000 aanbetaald. Nu wil ik dit bedrag terug halen. Reisbureau begrijpt het verwijst mij naar hoofdbureau Tui. Die verwijzen weer terug naar reisbureau waar reis geboekt is maar die hebben niet de mogelijkheden het geld terug te storten en verwijzen weer terug naar hoofdbureau. Hoe ga ik dit oplossen? 

5 reacties

Reputatie 3
Badge

Beste @RonaldvL,

Bedankt voor je bericht op onze Community. 

Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega's van de afdeling Customer Service Center. Zij geven aan dat het reisbureau contact met TUI moet op nemen. Niet om je van het kastje naar de muur te sturen, maar wij mogen geen inhoudelijke informatie met de klant bespreken, als de reis via een boekingskantoor/reisbureau geboekt is. 

Ik hoop dat als je dit doorgeeft aan het reisbureau, dat zij dan contact met TUI zullen op nemen en dat dit dan hopelijk snel voor je wordt opgelost. 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. 

Groet, ^Daisy

Bedankt voor je antwoord en advies Daisy maar dat is al gedaan door het reisbureau Tui (Frederikhendriklaan, Den Haag) en de bal wordt dus weer teruggespeeld. Kom hier dus niet verder mee ……..

Reputatie 3
Badge

Beste @RonaldvL

Ik ben even aan het rondvragen voor je, ik kom hier zo snel mogelijk op terug. Ik verwacht morgen een antwoord te hebben. 

Groet, ^Daisy

Reputatie 3
Badge

Beste @RonaldvL

Ik heb zojuist een e-mail van het reisbureau ontvangen, dat zij contact met je zullen opnemen per e-mail. Ik ga er vanuit dat ze je naar tevredenheid zullen helpen. 

Groet, ^Daisy 

Beste Daisy,

Mail ontvangen en daarin wordt aangegeven dat er niets wordt terugbetaald. Dit is weer een goede les voor de volgende keer! Altijd mooie praatjes maar totdat je echt iets wezenlijks vraagt. Ik zal een formele klacht indienen bij de geschillen commissie.

Reageer