Dromen op de stranden van Aruba, Bonaire en Curaçao

• 30 juni 2020
  • 0 reacties
  • 2380 Bekeken

Reputatie 4
Badge

In mijn 7 jaar als stewardess bij TUI fly, heb ik al een hoop mooie bestemmingen aan mogen doen. Door het Corona-virus blijft het op dit moment een beetje bij dromen, over wanneer ik weer naar die mooie plekken toe mag gaan. Ik ben dol op de ABC eilanden en Aruba, Bonaire en Curaçao zijn gelukkig binnenkort weer open. Ik deel graag mijn ervaringen met jullie!

1. Aruba

Dit is en blijft toch een beetje mijn eilandje! Als 19-jarige heb ik hier vijf maanden stage gelopen voor mijn studie Toerisme. Steeds als ik hier aankom, voelt het weer als thuiskomen. Ook heb ik er nog steeds een vriendin wonen, waar ik dan gezellig een kop koffie mee doe. Als ik tijd over heb, ga ik vaak nog even naar Renaissance eiland, om te knuffelen met mijn roze vriendinnen!

Mijn roze vriendin en ik

2. Bonaire

Aruba staat dus toch wel echt op nummer 1, maar Bonaire is ook echt leuk. Weer heel anders dan Aruba of Curaçao. Veel rustiger, met misschien wel nog mooier en helderder water dan de andere twee eilanden.

Ik ben hier in totaal ‘maar’ 3x geweest en altijd maar 1 nachtje. Daardoor heb ik helaas nooit de kans gehad om te duiken, want dat schijnt hier echt FANTASTISCH te zijn! Zeker ook doen als je er bent! Maar.. een boottripje maken en snorkelen, is een heel goed alternatief. Het water is bijna sprookjesachtig helder, bijna niet te geloven. Je kunt naar Klein Bonaire varen, wat niet meer is dan een mini eiland, maar met prachtige witte stranden en natuurlijk dat mooie water!

Snorkelen op Bonaire

Iets anders leuks om te doen: een scooter huren en het eiland rond gaan. In een dag heb je het hele eiland gezien: lekker toeren door de natuur en langs de zoutvlaktes. Aan het eind van de dag kom je langs HET kite-en windsurfstrand, waar je kunt genieten van een koud AmstelBrightje, met uitzicht over de surfers. Kun je zelf kiten of windsurfen? Dan kun je hier echt los gaan, aangezien het altijd waait!

Scootertocht op Bonaire

3. Curaçao

Ik ben hier in 7 jaar tijd, welgeteld 47x (!!) geweest! Je zou denken dat je het dan wel een keer gezien hebt, maar dit voelt ook gewoon als thuiskomen. Eigenlijk heb ik hier zelfs een soort ritme. Na aankomst van de vlucht nog even een drankje doen. Lekker slapen en standaard vroeg wakker door de jetlag. Even ontbijten gevolgd door een lesje bodypump bij sportschool The Challenge. Daarna nog even twee uur de zon in, gevolgd door 2-3 uur slapen voor mijn vlucht, en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan! Op Curaçao verblijven in principe standaard 1 nacht, omdat er elke dag een nieuw vliegtuig aankomt, wat wij dan weer mee naar huis nemen.

Aruba, Bonaire of Curaçao, welk eiland is jouw favoriet? Laat het hieronder weten in de poll!

De blauwe wateren van Curaçao trotseren op m’n unicorn

Welk ABC eiland is jouw droombestemming?

0 reacties

Laat als eerste een reactie achter!

Reageer