Vraag

Hoe zit het met mijn reis naar Spanje met vertrek op 25 april?

• 26 maart 2020
  • 3 reacties
  • 34 Bekeken

Ik heb een reis geboekt van 25 april t/m 2 mei 2020 naar de Canarische Eilanden en niet betaald, omdat er op 20 maart op jullie site stond dat alle reizen met vertrekdatum van 6 april t/m 30 april 2020 geannuleerd zijn door jullie. Dit bericht heb ik op 20 maart aan mijn reisbureau gemaild.

Op jullie faq staat al vanaf 20 maart 2020, dat wanneer je een reis geboekt hebt met vertrekdatum van 6 april t/m 30 april 2020 en je nog niets betaald hebt, je reis dan geannuleerd is. Je ontvangt dan geen geld terug en ook geen voucher.

Mijn reisbureau, waar ik deze reis van Tui geboekt heb, stuurt mij geen annuleringsbevestiging, omdat ik volgens hun getekend heb voor deze reis, en deze reis alsnog moet betalen.

Als jullie als reisorganisatie Tui aangeven, in jullie faq, dat alle reizen met vertrekdatum van 6 t/m 30 april geannuleerd zijn, geldt dit toch ook voor (jullie reizen verkopende-) reisbureaus die deze Tui reizen aanbieden?

3 reacties

Reputatie 3
Badge

Beste @Kessie.,

Dank voor je bericht op onze Community. 

Alle klanten die een boeking hebben t/m 30 april, worden gecontacteerd door TUI. Je boeking wordt geannuleerd en zoals staat omschreven in onze FAQ, bij de laatste vraag onder het kopje voucher, hoeft de reis niet betaald te worden en krijg je daarom ook geen voucher.

Je zou het reisbureau door kunnen verwijzen naar onze FAQ. Het kan wel zijn, dat wanneer het geen TUI reisbureau is, dat er afwijkingen kunnen zijn wat betreft boekingskosten en/of extra's. Dat is aan het reisbureau om te bepalen. Zie ook onderstaand bericht uit onze FAQ: 

Niet rechtstreeks bij TUI geboekt
Heeft u niet rechtstreeks bij TUI geboekt maar bij een ander ANVR reisbureau, een bij ANVR aangesloten online reisagent of een zelfstandig reisadviseur en heeft u vragen. Neemt u dan contact op met de partij waar u uw reis geboekt heeft. Onderdelen uit de Veelgestelde vragen hieronder (zoals TUI extra's en boekingskosten) kunnen in dat geval afwijken. 

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Groet, ^Daisy

Wat zijn dan die evt. Tui extra's en wat kan als boekingskosten aangemerkt worden?

Reputatie 3
Badge

Beste @Kessie.

Dit staat ook in onze FAQ, helemaal onderaan. Denk aan TUI fly services zoals stoelreserveringen, (extra) bagage, reis- en annuleringsverzekering etc. De FAQ kun je hier terugvinden. 

Groet, ^Daisy

Reageer