Vraag

Heeft er iemand leuke tips voor het eiland Terceira?

• 31 maart 2019
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Ik heb een TUI-vakantie geboekt van 8 dagen naar Terceira. Vakantiegangers nog leuke tips voor dit eiland? En is het mogelijk per boot zelfstandig nog een ander eiland te bezoeken tijdens dit verblijf?

1 reactie

Reputatie 2
Badge +2
Hoi Patriess,

Welkom op de TUI Community! Wat leuk dat je een reis hebt geboekt naar de Azoren. Ik hoop dat de andere Community leden je van nog meer tips kunnen voorzien, maar hieronder vast een lijstje met dingen die je niet mag missen.!

Op Terceira moet je echt naar de hoofdstad Angra do Heroísmo. Deze stad staat op de Unesco Werelderfgoed lijst, prachtige gekleurde huizen in de Azorenstijl. Tegenover de stad staat de berg Monte Brasil. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over de stad en de Zuidkust van het eiland. In het noorden van het eiland vind je natuurlijke zwembaden in de oceaan welke door rotsblokken zijn afgeschermd. Kratergrot Algar do Carvão in het midden van het eiland is ook de moeite waard en vanaf de Azoren worden Whale Watch Excursies georganiseerd.

Wat betreft je vraag over de boot, er worden Ferry diensten aangeboden via Atlantico Line. Houd er wel rekening mee dat Terceira wat verder weg ligt en de overtochten hierdoor een paar uur duren. Zo kan het in het voorseizoen zijn dat je een nacht moet overnachten op één van de andere eilanden omdat je niet meer op dezelfde dag terug kunt. In het hoogseizoen zijn er meer mogelijkheden wat betreft Ferry overtochten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat andere Communityleden je wellicht van nog meer tips kunnen voorzien. Hele fijne vakantie gewenst!

Groetjes,
Anouk

Reageer