Wat is jullie Corona beleid?

• 15 maart 2020
  • 5 reacties
  • 98 Bekeken

Waarom neemt Tui in België wel verantwoordelijkheid om alle uitgaande reizen af te blazen en in Nederland niet. Iedereen snapt dat het onverantwoordelijk is om nu nog te vertrekken. Ik vlieg as dinsdagochtend met mijn kwetsbare bejaarde moeder naar Kaapverdië waar officieel geen corona heerst en dus lijkt de reis  door te gaan. Het is een land met nauwelijks medische voorzieningen die een corona uitbraak  zeker niet aankan en ook hiermee de levens van locale bevolking op het spel gezet worden. 
Het ministerie van buitenlandse zaken adviseert tevens om geen niet noodzakelijke reizen te maken. Kortom onverstandig om te vertrekken maar dus voor ons geen uitstel en hele reissom kwijt. Had ik deze reis in België geboekt ook bij Tui dan kunnen uitstellen. Tui neem aub ook in Nederland uw verantwoordelijkheid!!!! 
hoop dat hier veel mensen op reageren en ook ongerust zijn en daar op gereageerd wordt door Tui met maatregelen. Corona info lijn van tui ook onbereikbaar ! 

5 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Beste @Maris 

Dankjewel voor je vraag op de TUI Community. Ik snap je bezorgdheid. 

Er is zojuist een nieuwe bericht hierover vanuit TUI gekomen.

Graag verwijs ik je hiervoor naar het Corona Topic op de Community: https://community.tui.nl/nieuws-52/vragen-aan-tui-in-verband-met-het-coronavirus-1954#post5557

Groetjes,

Marieke

Goedemiddag hoe kan het dat na de aangekondigde maatregelen van gisteravond er op jullie Corona pagina staat dat reizen na april naar verwachting gewoon doorgaan? We mogen tot 1 juni niet met meer dan drie mensen met een afstand van 1 ½ meter samen zijn. Lijkt me lastig in een vliegtuig of jullie moeten privéjets in gaan zetten. 

Waarom duurt het zo lang voor Tui daar een uitspraak over doet? Corendon is hier gisteren al duidelijk over geweest. 

Reputatie 3
Badge

Beste @Brijootje

Op onze FAQ pagina vindt je al onze updates omtrent het Corona virus, zo ook het onderstaande bericht. 

Waarom annuleert TUI niet alle reizen tot juni?
TUI heeft al alle reizen geannuleerd met vertrek tot 1 mei. Ook brancheorganisatie ANVR adviseert reisorganisaties geen reizen uit te voeren tot en met eind april. Om het overzicht te bewaren voor onze klanten volgen wij dit advies. De ontwikkelingen gaan snel en wijzigen van dag tot dag op dit moment. We staan in nauw contact met het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de ANVR en mochten adviezen worden aangepast dan zullen wij daar opvolging aan geven.

Zodra er zaken zullen wijzigen, zullen wij dit op onze FAQ vermelden. 

Groet, ^Daisy 

Dit heb ik op de site inmiddels gelezen maar nog begrijp ik niets van dit beleid van TUI, 

we mogen tot 1 juni niet met meer dan 3 mensen bij elkaar zijn op een afstand van 1 ½ meter. Hoe ziet TUI dat voor zich? Daarbij kan TUI ook naar de bestemmingen kijken. Denken jullie werkelijk dat er in mei op Spanje of Italië (om maar twee landen te noemen) gevlogen mag worden?

ik zeg TUI neem je verantwoordelijkheid en laat de reizigers niet onnodig in nog meer spanning dat ze al door deze crisis hebben 😡

Reputatie 3
Badge

Beste @Brijootje

Ik begrijp je bericht. Echter is dit wat TUI heeft besloten en zullen we moeten afwachten hoe de situatie zich verder zal ontwikkelen.

We hebben een uitgebreide FAQ met informatie voor onze reizigers. Ook met informatie over wat zij het beste kunnen doen voor reizen die na 30 april plaatsvinden. Zo hebben wij onze Omruilgarantie versoepeld, waarmee klanten tot 7 dagen voor vertrek hun reis kunnen wijzigen naar een later tijdstip. Uiteraard kunnen klanten ook zelf de keuze maken om hun reis te annuleren.

Laten we in ieder geval met elkaar duimen en hopen dat dit allemaal snel voorbij is. Niemand heeft om deze crisis gevraagd. 

Voor nu wens ik je een fijn weekend toe, en blijf alsjeblieft gezond! 

Groet, ^Daisy

Reageer