Vraag

Moet ik mijn reis naar Egypte al betalen?

• 20 maart 2020
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Ik moet mijn saldo betalen voor 24 april reis Egypte van 5 juni moet ik dit doen want ik vermoed dat deze niet zal doorgaan

4 reacties

Reputatie 3
Badge

Beste @Dirk 1962,

Ik kan het me voorstellen dat jullie daar even mee willen wachten, tot er meer duidelijk is over de situatie. Echter, is er een reisovereenkomst aangegaan, waarbij een betaling gedaan dient te worden. Op het moment dat er niet betaald wordt, zullen er automatisch betalingsherinneringen verstuurd worden. Wanneer je besluit deze niet te betalen, wordt de reis uiteindelijk tegen kosten (voor de klant) geannuleerd. Omdat dit automatisch gegenereerde berichten zijn, kunnen we daar op dit moment niks tegen doen. 

Er zijn wel een paar opties die je zou kunnen overwegen: 

- De reis om boeken naar een later tijdstip. Dan hoeft de reis ook nog niet betaald te worden. Meer informatie over het omruilen vindt je door op deze link te klikken. We hebben tot en met 31 mei een zeer versoepelde omruilgarantie, waarbij je tot een dag voor vertrek (in jullie geval uiterlijk tot 31 mei) je reis kosteloos kunt wijzigen. NB: Als de reissom van uw nieuwe vakantie hoger wordt, dan is de meerprijs van deze vakantie voor uw eigen kosten. Als de reissom van uw nieuwe vakantie goedkoper wordt, dan betaalt TUI u het verschil terug, tot 20% van het verschil in prijs. 

- De reissom betalen en een voucher krijgen op het moment dat de reis toch gezien de omstandigheden geannuleerd wordt. Voor nu is het te vroeg om een uitspraak te doen over reizen in juni

- De reis annuleren conform de standaard annuleringsvoorwaarden. De kosten die hier aan verbonden zijn, zijn voor de klant. Omdat je nog binnen de 42 dagen voor vertrek zit, bedragen de annuleringskosten 15%. Deze zijn conform de Algemene Reisvoorwaarden van TUI Nederland N.V. Voor het gemak heb ik deze voor je bijgevoegd. Je kan de reisvoorwaarden op de volgende website raadplegen. Zie ook de foto onderaan dit bericht. 

Mocht je de reis willen om boeken, kun je contact op nemen met het nummer 088 - 088 58 85. Houdt er rekening mee dat de wachttijd iets langer kan zijn dan normaal.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Groet, ^Daisy

Dag Daisy 

Als ik mijn reis moest annuleren word dat geregeld met mijn voorschot of komt dat er extra bij 

Grts Dirk

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Dirk 1962,

Indien je je reis naar Egypte wilt annuleren, worden de annuleringskosten verrekend met je aanbetaling. Het kan dus betekenen dat je iets terug krijgt of nog een klein deel moet bijbetalen, dit is afhankelijk van de precieze bedragen. Mocht je uit voorzorg nu al je reis willen annuleren en geen gebruik willen maken van de Omruilgarantie of willen afwachten op de hierboven uitgelegde voucher regeling, dan kan je hiervoor contact opnemen met het TUI Customer Services Center.

Groetjes,

Mark

Ik wil mijn reis wel behouden en verplaatsen naar volgend jaar in juni maar ik weet niet of dat mogelijk is

Grts Dirk 

Reageer