Beantwoord

Corona virus Tenerife

• 25 februari 2020
  • 14 reacties
  • 1334 Bekeken

Is er nu gevaar op Tenerife met die Corona besmetting ?

icon

Beste antwoord door Tessel 3 maart 2020, 09:18

Om antwoord te kunnen geven op de vragen over het Corona virus, staat er een uitgebreide FAQ op de TUI website. Hierop worden de meest gestelde vragen over het Corona virus beantwoord. Deze FAQ wordt regelmatig bijgewerkt.

TUI volgt de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Het meest actuele reisadvies voor jouw bestemming vind je op de website nederlandwereldwijd.nlHet reisadvies verschilt per bestemming en de ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Afhankelijk van de betreffende situatie zullen wij een besluit nemen en maatregelen treffen. Het welzijn, de gezondheid en de veiligheid van onze reizigers en werknemers blijven onze topprioriteit.

Bekijk origineel

14 reacties

Dezelfde vraag heb ik ook. Zou er eind maart heengaan met mijn zwangere vrouw

Mijn dochter en gezinnetje in de zomer .je leest weinig bij TUI over dit thema .

Reputatie 5
Badge +4

Beste Garcia,

Op dit moment is het nieuws nog redelijk nieuw en logischerwijze nog in ontwikkeling. Er is nog geen informatie naar buiten gebracht over de eventuele gevolgen voor geplande reizen naar Tenerife. Op de FAQ van TUI kan je de meest actuele informatie over het Coronavirus raadplegen.

Groetjes,

Mark

Reputatie 5
Badge +1

Beste @Garcia en @dgarcia_w,

TUI is er van op de hoogte dat er een melding is van besmetting met Covid 19 (Coronavirus) in het H10 Palace Hotel in Costa Adeje, Tenerife. We kunnen bevestigen dat TUI ongeveer 200 klanten in het hotel uit verschillende landen heeft, waaronder 6 Nederlanders. TUI-vertegenwoordigers op Tenerife zijn ter plaatse en zullen contact onderhouden met onze klanten. Alle gasten is gevraagd op hun kamer te blijven, ze worden verzorgd door het hotel. We blijven de situatie nauwlettend volgen en hebben contact met het hotel en de lokale autoriteiten

De reizen naar Tenerife naar andere hotels gaan door als gepland. Er zal een verdere update worden gegeven zodra we meer informatie hebben, we volgen hierbij de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Het welzijn, de gezondheid en de veiligheid van onze reizigers en werknemers blijven onze topprioriteit.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Wij vertrekken over precies een week naar een hotel vlak bij dit hotel! Ik vind het toch echt wel eng. Wij gaan op vakantie omdat we een zeer stressvolle periode achter de rug hebben en hoognodig moeten ontspannen. Nu zitten we straks alsnog in de stress omdat we verhoogd risico lopen op Coronabesmetting. Dat verhoogde risico kunt u niet ontkennen, ongeacht de adviezen van BuZa.

Kunnen we nog omboeken?

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @Sendee,

Voor het beste reisadvies raad ik je aan om de website van het ministerie voor Buitenlandse Zaken te raadplegen: nederlandwereldwijd.nl. Hier vind je ook het actuele reisadvies voor Tenerife.

Voor vragen over het omboeken van je vakantie, kun je het beste contact opnemen met het Customer Services Center van TUI. Zij kunnen aan de hand van je boekingsgegevens bekijken of dit kan en wat de mogelijkheden hiervoor zijn.

Vriendelijke groeten,

Tessel

Wij vertrekken over precies een week naar een hotel vlak bij dit hotel! Ik vind het toch echt wel eng. Wij gaan op vakantie omdat we een zeer stressvolle periode achter de rug hebben en hoognodig moeten ontspannen. Nu zitten we straks alsnog in de stress omdat we verhoogd risico lopen op Coronabesmetting. Dat verhoogde risico kunt u niet ontkennen, ongeacht de adviezen van BuZa.

Kunnen we nog omboeken?

Wij zitten met dezelfde vraag, het werkelijk ongelooflijk dat TUI mensen nog “gewoon” naar Tenerife op vakantie laat gaan? Wij vliegen 7 maart naar  Sunlight Bahia Principe Costa Adeje, lezen jullie dit TUI? Costa Adeje...en waar is het virus nu? Kom op zeg, regel eens wat voor ons, of laten jullie ons straks ook 2 weken verplicht opgesloten in een hotel zitten? Betalen jullie de vakantiedagen terug? En reisadvies of niet, jullie snappen toch ook wel dat dit geen fijn gevoel is? 

Ik snap er niets van dat jullie je verschuilen achter een advies en je klanten in angst laten zitten...Kom op zeg!

Reputatie 4
Badge +1

Kunnen we nog omboeken?

Wij zitten met dezelfde vraag, het werkelijk ongelooflijk dat TUI mensen nog “gewoon” naar Tenerife op vakantie laat gaan? Wij vliegen 7 maart naar  Sunlight Bahia Principe Costa Adeje, lezen jullie dit TUI? Costa Adeje...en waar is het virus nu? Kom op zeg, regel eens wat voor ons, of laten jullie ons straks ook 2 weken verplicht opgesloten in een hotel zitten? Betalen jullie de vakantiedagen terug? En reisadvies of niet, jullie snappen toch ook wel dat dit geen fijn gevoel is? 

Ik snap er niets van dat jullie je verschuilen achter een advies en je klanten in angst laten zitten...Kom op zeg!

Ik snap de onrust met betrekking tot reizen naar Tenerife, maar die is echt nergens voor nodig.

Er is inderdaad een besmettingshaard in het betreffende hotel, maar dat hotel bevindt zich in quarantaine. De gasten van dit hotel mogen er niet uit tenzij ze door de medische autoriteiten in orde bevonden zijn. Op dat moment moeten ze ook vertrekken om niet alsnog besmet te raken door andere gasten die mogelijk het virus wel hebben.

Je kunt er dus veilig van uit gaan dat de mensen die je in Tenerife op straat of waar dan ook tegen komt het Corona virus niet hebben, het blijft beperkt tot dit ene hotel. En zoals gezegd is dat hotel afgesloten van de buitenwereld. Het had even goed aan de andere kant van de wereld kunnen staan, er is geen contact tussen dit hotel en de rest van Costa Adeje.

De enige restrictie die dit voor je vakantie oplevert is dat er één hotel, dus één klein stukje van Tenerife, is waar je niet in mag. Er is geen reden voor paniek, je kunt gewoon van je vakantie genieten. Omdat het betreffende hotel in quarantaine verkeert is er geen verhoogd risico voor de rest van Tenerife, zelfs niet voor de rest van Costa Adeje.

Natuurlijk kan TUI nooit garanderen dat er niet ergens anders ook een besmettingshaard opduikt. Dat kan overal gebeuren. De bron van die besmettingshaard kan echter nooit het betreffende hotel op Tenerife zijn, die is geïsoleerd. Er kan echter een vakantieganger het virus van elders mee brengen. Helaas valt het niet te voorspellen waar of wanneer dit zal gebeuren.

Deze tekst klopt dus niet: “Je kunt er dus veilig van uit gaan dat de mensen die je in Tenerife op straat of waar dan ook tegen komt het Corona virus niet hebben”. Je weet nooit zeker of iemand op straat het heeft. Ook gewoon in Nederland.

Maar de strekking van de boodschap is duidelijk. Wij hebben besloten om wel gewoon te gaan. Als we thuis zouden blijven of een andere bestemming kiezen, dan kan daar ook ineens een besmettingshaard opduiken.

Door Corona is de vakantiepret helaas wel een beetje minder geworden...:frowning2:

Zolang er geen negatief reisadvies is of TUI ons niets anders aan gaat bieden zal er weinig anders op zitten dan “gewoon” op vakantie te gaan. Annuleren is nu geen optie, dan ben je alles kwijt. En idd je kunt het virus ook op straat in Nederland oplopen. Al blijf ik het vreemd vinden dat TUI zelf geen actie neemt naar gasten die ook naar Zuid-Tenerife gaan. Ik dacht dat TUI graag tevreden klanten zag...

Ik wil hier ook even op reageren.

Wij zijn juist afgelopen dinsdag 25 februari teruggekeerd uit Tenerife (Playa de las Americas).

De terugreis was geen lolletje. Dat was niet vanwege het virus, maar door een aantal passagiers die, onderweg van Schiphol naar Tenerife kennelijk in paniek waren geraakt door het nieuws dat hen toen pas bereikte en besloot om bij de tussenlanding op Lanzarote niet verder te reizen.

Hun ruimbagage uitzoeken heeft voor een forse vertraging gezorgd, waardoor wij vanaf Tenerife pas 2 uur later konden vertrekken. Halverwege de vlucht naar Schiphol kregen we te horen dat de bemanning over hun maximum vlieguren dreigde te gaan wat hen dwong om ons in Parijs (Charles de Gaulle) af te zetten. We waren nog maar een half uurtje van Schiphol verwijderd, maar ja, regels zijn regels. Alle begrip daarvoor.

De opvang was overigens prima. We zijn direct naar een hotel gebracht en de volgende dag weer opgehaald voor het laatste stukje van onze thuisreis. Al met al toch zo'n 12 uurtjes later thuis dan gepland.

Vraag is natuurlijk wel of het een slim besluit van TUI was om deze vertraging, veroorzaakt door een aantal passagiers, te accepteren

Ook wij vertrekken over ruim een week naar een hotel 2,5 km van het bewuste hotel in quarantaine. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er eigenlijk helemaal niet meer naar toe wil en ook vind ik dat TUI de keuze moet geven om deze reis te annuleren, desnoods ieder de ½.  Je weet niet wat je daar te wachten staat, en wat TUI dan allemaal niet moet doen, want het is een feit dat daar besmettingsgevallen waren. 

ik weet dat jullie steeds zeggen dat de gasten van het hotel in quarantaine zitten maar…… ik kan me niet voorstellen dat het personeel dat daar woont ook al die tijd in quarantaine blijft. 

Reputatie 5
Badge +1

Om antwoord te kunnen geven op de vragen over het Corona virus, staat er een uitgebreide FAQ op de TUI website. Hierop worden de meest gestelde vragen over het Corona virus beantwoord. Deze FAQ wordt regelmatig bijgewerkt.

TUI volgt de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Het meest actuele reisadvies voor jouw bestemming vind je op de website nederlandwereldwijd.nlHet reisadvies verschilt per bestemming en de ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Afhankelijk van de betreffende situatie zullen wij een besluit nemen en maatregelen treffen. Het welzijn, de gezondheid en de veiligheid van onze reizigers en werknemers blijven onze topprioriteit.

Hallo,

wij zouden naar Jamaica vliegen met een tussenstop op Tenerife.

Nu heeft Spanje zich afgesloten, wat heeft dat voor consequenties voor de vlucht?

Bovendien heeft Tui Engeland alle vluchten op o.a. Jamaica geannuleerd, 

Wanneer gebeurd er iets bij Tui Nederland?

Onduidelijkheid is erger dan geen vakantie!!

Tui neem een duidelijk standpunt in zoals andere maatschappijen.

Reageer