Beantwoord

Wat moet ik betalen als ik besluit mijn reis te annuleren?

  • 19 maart 2020
  • 4 reacties
  • 192 Bekeken

We hebben een reis geboekt naar Griekenland met vertrek op 8 mei en wij beiden behoren we tot de risicogroep voor corona! We hebben nog niks aanbetaald, maar zitten nu met een dilemma..... we durven niet in grote groepen te reizen en verblijven. De zekerheid of dat het virus weg is weet niemand. Moet ik nu wel de reissom betalen of annuleren. ben ik dan 15% van deze reissom kwijt? We kunnen het niet terugvinden in de factuur!, die 15% bedoel ik!wat is wijsheid?  We vinden op deze manier een voucher geen optie!   Wat zijn de mogelijkheden en kan 

Tui ons tegemoet komen?

icon

Beste antwoord door TUI_Daisy 19 maart 2020, 13:25

Beste @Corry,

 

We weten nog niet wat de status is voor reizen in mei, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het niet prettig voelt om dan op reis te gaan. 

 

Ook snap ik je vraagtekens omtrent het betalen van de reis. Er is een reisovereenkomst aangegaan, waarbij een betaling gedaan dient te worden. Op het moment dat er niet betaald wordt, zullen er automatisch betalingsherinneringen verstuurd worden. Wanneer je besluit deze niet te betalen, wordt de reis uiteindelijk tegen kosten (voor de klant) geannuleerd.

 

Er zijn een aantal opties die ik kan geven: 

 

- De reis om boeken naar een later tijdstip. Dan hoeft de reis nu ook nog niet betaald te worden. Met onze versoepelde omruilgarantie kun je dit tot en met 30 april kosteloos doen. Als de reissom van de nieuwe vakantie hoger wordt, dan is de meerprijs van deze vakantie voor eigen kosten. Als de reissom van de nieuwe vakantie goedkoper wordt, dan betaalt TUI het verschil terug, tot 20% van het verschil in prijs. Meer informatie over het omruilen vindt je door op deze link te klikken. 

- De reissom betalen en een voucher krijgen op het moment dat de reis toch gezien de omstandigheden geannuleerd wordt. Voor nu is het te vroeg om een uitspraak te doen over reizen in mei

- De reis annuleren conform de standaard annuleringsvoorwaarden. De kosten die hier aan verbonden zijn, zijn voor de klant.

 

Overige informatie is terug te lezen op onze FAQ pagina. 

 

We kunnen helaas geen uitzondering maken of met een tegemoetkoming komen, omdat deze situatie voor ons ook extreem uitzonderlijk is. 

 

Ik hoop je hiermee voldoende opties en informatie gegeven te hebben. Mocht je nog vragen hebben, schroom dan niet om deze te stellen!

 

Groet, ^Daisy

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge

Beste @Corry,

 

We weten nog niet wat de status is voor reizen in mei, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het niet prettig voelt om dan op reis te gaan. 

 

Ook snap ik je vraagtekens omtrent het betalen van de reis. Er is een reisovereenkomst aangegaan, waarbij een betaling gedaan dient te worden. Op het moment dat er niet betaald wordt, zullen er automatisch betalingsherinneringen verstuurd worden. Wanneer je besluit deze niet te betalen, wordt de reis uiteindelijk tegen kosten (voor de klant) geannuleerd.

 

Er zijn een aantal opties die ik kan geven: 

 

- De reis om boeken naar een later tijdstip. Dan hoeft de reis nu ook nog niet betaald te worden. Met onze versoepelde omruilgarantie kun je dit tot en met 30 april kosteloos doen. Als de reissom van de nieuwe vakantie hoger wordt, dan is de meerprijs van deze vakantie voor eigen kosten. Als de reissom van de nieuwe vakantie goedkoper wordt, dan betaalt TUI het verschil terug, tot 20% van het verschil in prijs. Meer informatie over het omruilen vindt je door op deze link te klikken. 

- De reissom betalen en een voucher krijgen op het moment dat de reis toch gezien de omstandigheden geannuleerd wordt. Voor nu is het te vroeg om een uitspraak te doen over reizen in mei

- De reis annuleren conform de standaard annuleringsvoorwaarden. De kosten die hier aan verbonden zijn, zijn voor de klant.

 

Overige informatie is terug te lezen op onze FAQ pagina. 

 

We kunnen helaas geen uitzondering maken of met een tegemoetkoming komen, omdat deze situatie voor ons ook extreem uitzonderlijk is. 

 

Ik hoop je hiermee voldoende opties en informatie gegeven te hebben. Mocht je nog vragen hebben, schroom dan niet om deze te stellen!

 

Groet, ^Daisy

We kennen de annuleringsvoorwaarden en lezen ook dat het aanbetalingsbedrag onderdeel is van de reissom, maar een percentage wordt nergens genoemd, ook niet in mijn factuur. U kunt dus van alles roepen als het gaat om een percentage, maar HET STAAT NERGENS!

Graag een reactie op deze concrete vraag: WAAR VERMELDT U HET PERCENTAGE VAN….?

 

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Corry,

De 15% waarover wordt gesproken staan aangegeven in de Algemene Reisvoorwaarden van TUI Nederland N.V. Voor het gemak heb ik deze voor je bijgevoegd. Je kan de reisvoorwaarden op de volgende website raadplegen.

Groetjes,

Mark

 

Misschien omboek Voucher voor een later tijdstip een betere optie en die kan je bijvoorbeeld op 2021 boeken. Toch zonde van het geld niet die annuleringskosten. Je zou ook kunnen kijken of je de annuleringskosten in dit extreme geval op je reisverzekering kan verhalen.

Reageer